Dagboek van een verhuizing -2

Tweede dag. Afgelopen nacht weer goed geslapen. Met een beetje hulp uit een potje, maar goed, dat is het waard als ik zie hoe anders vandaag was!  Groot verschil maakte ook dat ik netjes met tabelletjes een to-do lijst gemaakt heb, samen met mijn geliefde. Eigenlijk was dat lijstje veel korter dan ik dacht dat het zou worden. Gek, hoe dingen in je hoofd veel groter en onoverkomelijker lijken dan wanneer ze op papier staan. Waarschijnlijk omdat ze in mijn gedachten op ‘repeat’ staan. Aan de andere kant heeft opschrijven ook iets misleidends. ‘Abonnementen Den Haag’ opzeggen zijn 3 woorden, maar ik ben er echt langer dan 3 minuten mee bezig.
Maar goed, het ordent de chaos in mijn hoofd wel.

Ik heb weer zaken op Marktplaats gezet hoewel dat niet hard loopt. Van de vorige 3 dingen heb ik er 1 verkocht. Een schommelstoel.  Ben benieuwd wat er met de spulletjes van vandaag gaat gebeuren. Zelf ook aan het zoeken naar 5 pits fornuis-met-wokbrander, koelkast en vrieskast(je). Echtgenoot wil gewoon nieuw maar ik blijf het een uitdaging vinden een duur merk voor weinig geld op de kop te tikken.
 
Heb de keukenkast en lades uitgemest en alle verlopen producten weggegooid. Er staan zo maar dingen van 10 jaar oud in mijn kast! Spliterwten, bakmeel, griesmeel…Ik weet nog dat ik ze kocht. Ja inderdaad in onze vorige woonplaats…Dat is een poos geleden, ik geef het toe. Maar zo lijkt het niet. Ik snap mijn moeder beter nu. Daar checkten we altijd even of de levensmiddelen die ze zelf weinig gebruikte niet te oud waren. De ketjap kon zo maar van een vorig decennium zijn, en de sambal of de pindakaas. “Nee hoor”, zei ze dan, “die heb ik nog niet zo lang geleden aangeschaft.” Wat is 10 jaar ook op een mensenleven?

Op mijn opdrachten op werkspot.nl krijg ik het een na het andere bod. Voor het schuren van de vloer en behandelen met olie staat de teller nu gemiddeld op   €500,00 incl. BTW. Er is ook een goochemerd die het voor €360 wil doen, maar bij de referenties staat iets te vaak dat hij slcht bereikbaar is en de telefoon niet meer opneemt als je een conflict ergens over krijgt. No thanks.

Ook iemand gevonden die tegen een geringe vergoeding wil helpen schilderen. Pfff..opluchting!
De verhuizer is geweest, eentje uit Scheveningen en zal vrijdag offerte uitbrengen. Ondanks mijn verwoedde pogingen boeken te slijten schat hij het aantal dozen boeken nog op 125. Zucht.

 

2 gedachtes over “Dagboek van een verhuizing -2

Geef een reactie

