Dagboek van een verhuizing 1

Mijn eerste slapeloze nacht achter de rug. Als ik mijn ogen sluit zit ik direct in het nieuwe huis en ben aan het bedenken welke kleur de slaapkamer krijgt, hoe we de plafonds moeten witten en hoe we alles neer gaan zetten. Waarom ben ik na 1 lange gedachte daar nou niet klaar mee? Waarom gaan mijn gedachten cirkelen en komen ze steeds weer uit waar ik net ook al begonnen was? 

Ik draai me met een ruk om, na een uur gedaan te hebben alsof het vanzelf wel weer over gaat. Ik spreek mezelf streng toe, nu is het afgelopen. Denk aan hoe de kinderen ter wereld kwamen. Dat zijn tenminste echte gedachten. Ze krijgen allemaal een beurt, maar als ik bij de jongste ben zit ik vreemd genoeg toch weer in IJsselstein, terwijl ze daar niet geboren is. Tijd voor m’n andere zij. Ik zucht diep in de hoop na anderhalf uur een woord van empathie te ontvangen van mijn bedgenoot. Die snurkt echter lekker door.

Wat ga ik bedenken? Het voelt niet goed in de bovenkamer. Ik ben klaarwakker en de radertjes draaien op volle toeren.
Ik ga er maar uit. Beneden pak ik een appel en zet de tv aan. Met m’n neus in de boter: een detective. Het is weliswaar 01:45 uur, maar, nou ja, of ik nu naar het plafond lig te staren of beneden naar een beeldscherm, dat maakt niet uit. Achter de tv vergeet ik tenminste even te denken aan de verhuizing. 

Vandaag overdag een opdracht op werkspot.nl gezet voor het schuren van de woonkamervloer. Leuke site, had er niet eerder van gehoord. Een soort marktplaats voor diensten. Bedrijven kunnen bieden en je kunt hn referenties checken door posts van voormalige klanten. Wel komisch. Sommige klanten zijn zeer tevreden terwijl anderen dan weer ellenlange stukken schrijven over hoe slecht dit of dat wel niet was…Tot nu toe 5 biedingen, tussen de 360 en 540 euro.

Een gedachte over “Dagboek van een verhuizing 1

Geef een reactie

