geluidsoverlast

Even klagen over een van de onderwerpen uit de top 10 van klachten van Nederlanders: geluidsoverlast van de buren. Ik hoop dat mijn buren m’n blog lezen maar die kans is te verwaarlozen. Onze buren zijn legio. Het huis naast ons is even groot als het onze=pastorie (7 slaapkamers) plus een kelderverdieping erin gebouwd. Het wordt gebruikt als kamerverhuurbedrijf. De eigenaar staat blijkbaar op de lijst als sociaal pension o.i.d. want de bewoners zijn allemaal wat anders, zeg maar. Ik zou er geen enkele moeite mee hebben. Ik ben geen Nimby (not in my back yard). Wel zou ik het graag weten wanneer een dergelijke opvang nast mijn huis zou komen.
Maar goed, ik weet zeker dat het buurhuis geen sociaal pension is. Het is gewoon een verloederde bende met een huisbaas die heel veel geld verdient aan al z’n huurders. Hoewel diezelfde huurders ook regelmatig met de Noorderzon vertrekken zonder hun huur te betalen. De dwangbevelen liggen er op stapeltjes in de hal volgens een van de bewoners. Slechts 2 huurders wonen er al even lang als wij hier wonen. De rest wisselt met een tempo dat niet bij te houden is. Met sommigen hebben we wat contact gehad, maar momenteel is er niemand die aanspreekbaar is…

vanmiddag had de buurvrouw die de kamer achter bewoont, met tuin, haar meezingsessie met liederen van Frans Bauers. Haar partytent (met-bankstel voor de mooie dagen) stond te wapperen in de wind en ik hoorde haar wat schorre stem, vals meezingend met alle toppers. Ik vond dat wel aandoenlijk eigenlijk. En ze is er vaak niet, dus ik heb het geduldig aangehoord. Minder aandoenlijk is de buurjongen achter die met z’n raam wijdopen iedere dag z’n prive White Sensation organiseert, keiharde house..En de Hindoestaanse man voor, naast Kim z’n studeerkamer, met z’n luide Bollywood muziek. En ga maar eens aanbellen om te vragen of het wat zachter kan…De muziek staat zo hard dat niemand iets hoort. Kim gaat dan heel hard roepen zodat de hele buurt achter de gordijnen loert, behalve degene die het horen moet.

Zelfs de politie heeft moeite binnen te komen. Wij hebben ze nog niet gebeld, hoor, maar er is blijkbaar iemand anders die wat op z’n kerfstok heeft. Al een paar keer staan ze dan met twee of drie man/vrouw op de deur te bonzen, zonder resultaat. Ik hoop niet dat het om een ernstig vergrijp gaat….:)

Laatst had ik een lichtelijk verdwaasde fysiotherapeut aan de deur die blijkbaar hoopte dat ik de buren kende en of hij z’n onbetaalde rekeningen misschien bij mij mocht achterlaten zodat ik…nee, meneer heb ik beleefd doch beslist gezegd, daar is geen beginnen aan. Ik zou dat bedrag maar op uw buik schrijven. Het incassobureau had het opgegeven. Ik denk niet dat het je dan nog gaat lukken. Bizar.

Tja, en dan woon je in een van de duurste buurten van Den Haag. Wat kun je er aan doen? De stille momenten koesteren….

Een gedachte over “geluidsoverlast

  1. Wij hebben een buurjongen die ’s zomers iedere dag rondjes scheurt in een oude crossauto door hun weiland. We kunnen de tv of elkaar dan nauwelijks verstaan. Wanneer hij geen rondjes scheurt is hij aan het sleutelen en dan iedere keer top gas geven om de moter op volle toeren te laten draaien. Ik dacht dat ik mijn driftige inslag een beetje kwijt was, maar nu ben ik toch wel in staat tot erge dingen. Leuk trouwens om zo ver weg je log te lezen. Een stukje thuis. Donderdagavond landen we d.v. weer op Schiphol.

Geef een reactie

