Witte of zwarte piet: hoe reageer jij?

Beter kan ik het niet zeggen!

Martijn Dekker

Eerder deze week kwam het bericht naar buiten dat de gereformeerde scholengemeenschap uit onze regio heeft besloten om dit jaar op alle 19 scholen geen zwarte piet te laten komen. Op Facebook regende het reacties. Ouders, dorpsgenoten, mensen van overal gaven hun (ongezouten) mening.
Zo lang de discussie speelt heb ik mij er nooit zo mee bezig gehouden en er inhoudelijk ook niks over gezegd. Dat ga ik nu ook niet doen. Om de eenvoudige reden dat het mij niet kan schelen wat voor kleur schmink mensen op hun gezicht willen verven in de sinterklaastijd. Daarnaast is de discussie zo enorm opgeblazen en groot geworden dat ik er niet veel voor voel om daar deel van uit te maken.

Waar ik wel over wil schrijven en op wil reageren, is de toon hoe mensen naar elkaar en over elkaar praten. Via social media delen mensen elkaar digitale tikken uit met…

View original post 653 woorden meer

Geef een reactie

