Beste burgemeester

Fantastisch stuk over de begeleiding van schoolkinderen die langs een asielzoekerscentrum (ja echt!) moeten fietsen. Dat is zo bedreigend dat men van overheidswege besloot dat er beveiligers meefietsen.

Lees hoe Sylvia Witte er de draak mee steekt!

Ik hoorde laatst dat je begeleiding kunt aanvragen voor kinderen die op weg naar school langs een AZC moeten fietsen. Wat een goed idee! Graag zou ik van u willen weten of mijn kinderen hier ook voor in aanmerking komen.

Op weg naar school komen ze namelijk langs een Katholieke kerk en een stukje verderop is een bouwplaats waar afgetrainde wat oudere bouwvakkers jonge- en meestal minderjarige meisjes nafluiten. Intimiderend vind ik ook dat mijn kinderen door een volkswijk moeten fietsen waar het wemelt van de PVV stemmers! Vooral in de decembermaand vinden mijn kinderen dit bedreigend. Mijn oudste zoontje Pete voelt zich altijd erg door hun aangesproken.

Natuurlijk heb ik zelf ook gekeken naar de mogelijkheid om ze onder begeleiding naar school te brengen, maar ik heb een bakfiets. Voorheen vond ik dit reuze handig, want daar pasten niet alleen mijn eigen kinderen in maar ook het goed gevulde…

View original post 338 woorden meer

5 gedachtes over “Beste burgemeester

  1. Snowden

    Kleine, doch belangrijke, nuance, de ‘beveiligers’ zijn gewoon ‘begeleiders’, oftewel vrijwilligers en/of personeel van scholen/gemeente. Geen geuniformeerde mensen oid. Er fietsen geen mensen met een pistool mee.

    Nog een nuance, het betreffen leerlingen van Speciaal Onderwijs, die deze begeleiding aangeboden hebben gekregen vanuit de Wethouder van Kaatsheuvel, zodat de ouders hun (misschien onterechte) zorgen wat minder worden. Het is voornamelijk bedoeld om het GEVOEL van veiligheid te verhogen, niet per se de veiligheid zelf.

    Het is ook dan geen permanente oplossing, aangezien er nog niet eens bekend is of het vaker dan eenmaal zal plaatsvinden en/of er uberhaupt genoeg aanmeldingen zullen zijn om dit door te laten gaan.

    Maar laten we allemaal maar op voorhand de wethouder en de eventuele deelnemers/vrijwilligers keihard aanvallen op dit initiatief, dan zijn we allemaal in ieder geval politiek correct bezig.

    Pak de hooivorken en fakkels, op naar het Gemeentehuis van Kaatsheuvel!

    Kortzichtig.

  2. Nicole

    Misschien ook een goed idee om de zaak ook eens van een andere kant te bekijken?

    Lees maar eens het stuk op de blog van Hermannus (.com) van 29 december (Van denken worden we moe, dus oordelen we maar wat #Kaatsheuvel)

    Misschien wil je dat ook wel herbloggen?

    1. Ik heb de blog gelezen. Ik heb de blog ‘aan de burgemeester’ niet zelf geschreven en zou e.e.a. misschien wat genuanceerder geschreven hebben. Maar het punt blijft toch wel helder: als de zomerhuisjes met toeristen gevuld zijn zou het voor die kinderen niet nodig zijn begeleid te worden en nu het asielzoekers betreft wel? Is het werkelijk de zorg voor de kinderen of komt hier het wantrouwen t.o.v. de vreemdeling naar voren? Wij hebben hier een opvang gehad en er was niets van te merken. Laat staan dat kinderen extra begeleinding nodig hadden om naar de school te gaan die er pal naast stond. Waarom deze ouders via de wethouder begeleiding moesten vragen? Een paar keer zelf meefietsen was genoeg geweest, lijkt me. Nu krijgt het iets zwaars en officieels. En dat is toch jammer. Maar voor de nuance zal ik Hermannus’ blog ook herbloggen!

  3. Pingback: Van denken worden we moe, dus oordelen we maar wat #Kaatsheuvel | PARELPAD

Geef een reactie

