VintageParels en Etsy

potterie

Ik wil een Etsy shop beginnen.

Mijn huis slibt dicht met van alles en dan nog wat. Serviesgoed en serviesgoed. Meubels, sieraden, ‘kunst’, vazen, mijn laatste verzamelobject. Hele wilde, in Duitsland gefabriceerde zg.fat lava (met van dat hele dikke druipglazuur) vazen, uit de jaren 50, 60 70. Ik ben eigenlijk te laat met verzamelen  begonnen, want jarenlang stonden ze voor een kwartje bij de Kringloop. Maar sinds een jaar of vijf (?) stijgen de prijzen als raketten omhoog. Ik heb de onlineveilingen ontdekt en dat is niet geheel gunstig voor de portemonnee.

fatlavabrownIk vertelde al eerder dat ik een verkeerde zending kreeg van bronzen mannetjesbeeldjes met een bepaald nogal buitenproportioneel groot lichaamsdeel. Ik heb inmiddels de juiste zending met sieraden, maar daar ontbraken weer twee leuke objecten. Het is dus oppassen geblazen met de veilingen, zowel wat de eigen beurs als wat de veilingmeesters betreft. Maar ik moet zeggen dat een veiling die alles te koop aanbiedt, startend met 1 luttele euro wel een soort zuigende werking op me heeft. Ik heb nu weer een Citizen herenhorloge ‘gewonnen’. Dertig euro geboden en niemand ging erover heen. Zeer benieuwd naar wat ik straks binnen krijg. Echtgenoot was sceptisch. ‘Bedankt voor de lieve gedachte, maar wie verkoopt nou voor zo weinig geld een horloge als het veel meer waard is?’ Hij is niet zo van de veilingen. Het leuke is natuurlijk dat je zomaar een koopje kan hebben omdat net op dat moment niemand interesse had. Het kan natuurlijk net zo goed een oud knar van een ding zijn. Ik wacht het af.

Maar mijn Etsy winkel is in aanbouw. Ik word enigszins ontmoedigd door de gigantische hoeveelheid tijd die het kost om alles online te zetten. Van ieder object meerdere foto’s, uitgebreide beschrijving, hoe oud, wie maakte het enzovoort. Heel wat uitzoekwerk op Google dus. Voor ik het weet ben ik drie uur verder.

Ik kom in de Kringlopen zoveel leuke meubels tegen. Primitieve schilderijen, prachtig borduurwerk, speelgoed, ik word er heel blij van. Alleen, mijn opslagruimte is vol. Ik kan niets meer kwijt.

Als mijn Etsy winkel opengaat (VintageParels) komen jullie dan allemaal gezellig bij me shoppen?

2 gedachtes over “VintageParels en Etsy

  1. Willemien

    Ik heb al jaren een ‘boekwinkeltje’ dat me veel vreugde geeft: eigen boventallige boeken, die van de kinderen, van familie en vriende. Ze vinden vask de weg nasr de Boekwinkeltjes-kast, of anders de kringloop, want in de oud papierbak lukt me niet.
    Ik kan me voorstellen dat zo’n Etsyshop ook leuk is, hoewel ik nog niet errder van zoiets hoorde! Hier staat trouwens ook nog een mooi suikerpotje😉

  2. Pingback: Etsy of edgy? | PARELPAD

Geef een reactie

