Veilingen vol verrassingen

Mijn eerste bod op een object bij een internetveiling (Catawiki) is alweer even geleden. Ik was vergeten dat ik geboden had op een vaasje en kreeg na weken een bericht dat ik gewonnen had en de vaas me zou worden toegezonden. Uiteraard na betaling. Het vaasje bleek een joekel van een vaas te zijn, maar erg mooi. Dus spijt had ik niet.

Dit keer bood ik op een kavel sieraden bij ProVeiling. Het blijft moeilijk te zien op een scherm, maar ik nam het risico. Meestal word ik overboden is mijn ervaring. Dus bood ik alles bij elkaar voor zo’n €20,00. En ging verder met andere zaken. Opnieuw, tot mijn verrassing, won ik de kavel. Niemand had blijkbaar interesse in bling-bling uit een ouwe inboedel. Ik werd wel bij de les bepaald, want bij de € 20,- komt nog opgeld en daarover BTW.. Dus was ik in totaal €25,- kwijt én, dat was lastiger, moest ik de spulletjes ophalen in Lunteren tussen 15.00 en 17.00 uur op een vrijdag. Daar had ik geen trek in. Stuur het maar op, liet ik ProVeiling weten. Natuurlijk, geen enkel probleem! Kosten €17,00!. Niet meer bieden, Margreet, nu zit je met de gebakken peren.

Weken verstreken. En eindelijk dan vandaag kwam er een pakketje uit Lunteren. Echt een mini-pakje, dus wat betreft postzegels had het voor €6,75 moeten kunnen. Navragen!

Ongeduldig opende ik het pakje, een doosje waarin weer allemaal kleine individuele in bolletjes-plastic gewikkelde pakjes zaten. Spannend. De eerste die ik ontrolde bleek een bronzen mannetje. Dat was overduidelijk te zien aan een zeker onderdeel van het mannelijk lichaam. Ik vroeg me af of dit gewoon bij de kavel zat en, hoewel ik niet om dit mannetje gevraagd had, meegestuurd was. Hmmm. Nog vijf pakketjes volgden. En iedere keer weer een bronzen mannetje met een steeds geprononceerder lichaamsdeel.

Ik kon mijn ogen niet geloven. Wat heb ik nu in vredesnaam in huis gehaald? Vijf vruchtbaarheidsbeeldjes van brons. De mannetjes zagen eruit of ze te veel van een bepaald medicijn geslikt hadden en nu met de kwalijke gevolgen zaten van een permanent buitenproportioneel groot orgaan. (Ik moet voorzichtig omschrijven anders kukelt filternet me eruit).

Ik onmiddellijk mijn bestelling gecheckt! Met een zucht van opluchting constateerde ik dat de fout niet bij mij zat en ik niet omzichtig de inhoud van het pakketje in de vuilnisbak van de buren drie huizen verderop hoefde te dumpen. Ik had wel degelijk sieraden gekocht!

Weer netjes ingepakt staan de mannetjes te wachten tot ze worden opgehaald. Nu maar hopen dat degene die mijn sieraden heeft ze nog af wil staan. Die zijn zeker weten echt veel mooier dan deze bronzen wanstaltigheden!

 

Een gedachte over “Veilingen vol verrassingen

Geef een reactie

