Back to the US of A – Estes Park Colorado

Een korte update. Het gaat goed met mij. Op een blauwzwarte, pijnlijke schouder en een gezwollen wenkbrauw na voel ik me prima, na mijn struikelpartij gisteren in Casper, Wyoming. Onderweg van Casper naar Colorado vandaag viel het glas uit het gebroken montuur van mijn bril. Gelukkig wel in de auto, maar het stuk glas verdween in een plekje waar we met geen mogelijkheid bij konden met onze handen. Kim heeft met gedoseerd geweld een plastic ‘ding’ losgetrokken en daar zat het vermaledijde glas achter. Zucht. Ik durf mijn bril niet meer aan te raken.

Na alle commotie over het glas waren we vervolgens de autosleutel kwijt. Er passeerden ons heel wat SUV’s en trucks en jeeps voordat we eindelijk onder het tapijtje de sleutel terug vonden. Alles heeft een doel, in ieder geval om geduld te oefenen, zullen we maar zeggen. Enigszins verdwaasd vervolgden we onze weg.

Die weg werd allengs steeds meer slaapverwekkend. Prairie is prairie, kaal, vlak, en eindeloos. Het enige afwisselende waren de autokerkhoven die we op gezette tijden passeerden. Ook de kerkhoven waren van Amerikaanse afmetingen, gigantisch. Roestende tractoren, jeeps, SUV’s, en alles langs de kant van de snelweg. Zo maar, alsof er misschien wel iemand op weg van Casper naar Colorado een verroest auto onderdeel nodig zou hebben.

Onmiddellijk over de grens met Colorado veranderde het landschap, groener, meer bergachtig en dichter bevolkt. Ik werd weer wakker. Morgen hopen we de bergen in te gaan en wat te wandelen, als we het droog houden. Estes Park ligt bij Rocky Mountain National Park. Vanaf hier zien we besneeuwde bergen.

4 gedachtes over “Back to the US of A – Estes Park Colorado

  1. Michael & Manon

    Wat een avonturen allemaal.. je brillenglas doet me terugdenken aan Michael die vorig jaar z’n portemonnee (met het franse tol-ticket erin) kwijtraakte onderweg in Frankrijk. Alles op z’n kop gezet, maar niet gevonden. Best onhandig voor zo’n tolpoortje.. Veel plezier nog op jullie reis en we hopen dat je snel weer helemaal opgeknapt bent! Liefs, MM&O

  2. Daphne

    Wat heerlijk om zo op reis te zijn, ondanks alle ‘ongemakken’ genieten! Het is altijd spannend om ergens aan te komen, de bergen zien liggen, en weten dat daar de volgende dag van alles te ontdekken valt. Dat is voor mij vakantie. En wat leuk om zo een lieve MCH oud-collega te volgen. Je staat bij ons nog steeds op het antwoordapparaat als ingesproken stem voor onze afdeling. Moet dagelijks dus glimlachen😉

Geef een reactie

