Tweede Kamer en de plastic suikerpot

De Tweede Kamer is veel en vaak in het nieuws. Iedereen kent van tv beelden van de vergaderzaal, de prachtige rode panelen achter de voorzitter, het plafond dat als een Nederlandse wolkenhemel blauwgrijs geschilderd is, de hemelsblauwe stoelen in de vorm van een tulp waarin Wilders niet lijkt te passen omdat hij immer dwarszit (pun intended), het grasgroene tapijt dat symbool staat voor de Nederlandse polders. Enzovoort. Een rondleiding door het gebouw is de moeite zeker waard.

Overal is over nagedacht en het gebouw heeft een hoge esthetische uitstraling, de verbinding tussen nieuwbouw en oudbouw is prachtig, er is veel kunst te zien aan de muren en de historie giert door de lucht.

Waarom, oh waarom, worden er echter Tupperware suikerbakjes gebruikt? Let maar eens op, als er een debat is of zo, dan zie je ze staan, ronde plastic bakjes met een blauw deksel. Praktisch maar oerend lelijk. Volgens mij is het nog niet eens van Tupperware maar Curver of zo…

Ik heb ooit een blauwe maandag bij de Tweede Kamer gewerkt en bij mijn sollicitatiegesprek stond er zo’n bakje op tafel. Ik concludeerde dat de man die mij interviewde zijn lunch zeker in zo’n rond bakje meenam. Ik gebruik geen suiker dus het duurde even voordat ik tot mijn grote verbazing ze later overal tegenkwam, gevuld met suikerklontjes. En zie ik ze nog steeds op tv. Al die miljoenen voor een mooie, representatieve Tweede Kamer en dan van die onnozele suikerpotten.

Kan de HEMA niet een ontwerpwedstrijd uitschrijven voor nieuwe suikerpotten in de Tweede Kamer?

3 gedachtes over “Tweede Kamer en de plastic suikerpot

  1. Hé, als dat een hermetisch afsluitbaar suikerpotje is, doe mij er dan één! Gezellige suikerpotjes met ‘losse’ deksels kunnen we hier niet gebruiken, die zitten meteen vol miertjes. Deze vind ik helemaal niet gek🙂.
    Groetjes, Martine (uit Peru)

    1. Als je me een adres geeft, stuur ik je er zo eentje toe! Het is een Curver potje. Ik weet vanuit onze tijd in Korea hoe fijn hermetisch gesloten potjes zijn…wij hadden kakkerlakken!

      1. Dat is wel een heel leuk aanbod! Maar opsturen is niet nodig hoor. Als we weer eens in Nederland zijn zal ik er naar op zoek gaan. En kakkerlakken hebben we hier ook, maar die zitten dan weer nooit bij de suiker. Wel in de badkamer🙂.
        Martine

Geef een reactie

