Goed nieuws en slecht nieuws

Terwijl ik de titel ‘goed nieuws’ schrijf voel ik me opeens heel kinderachtig. Ik heb mijn oude Batteaublog terug. Alle berichten, die terug gaan tot 2005 heb ik kunnen importeren vanuit het oude blog! Daar ben ik als een kind zo blij mee!

Maar ik denk aan het slechte nieuws over prins Friso en voel direct een domper. Het nieuws over hem staat in geen verhouding tot mijn kleine blijdschap. Wat een tragedie voor hem en de familie. Ik heb vooral intens medelijden met de koningin, omdat ze als moeder haar zoon kwijt raakt. En natuurlijk leef je mee met Mabel en de kinderen en de andere familieleden. Een uurtje skiën en je leven is voor altijd dramatisch veranderd.

Het is een illustratie voor Aswoensdag, verootmoediging en afhankelijkheid, en de hoop in Christus. Mooi hoe zo velen op TV zeiden in Oostenrijk en Lage Vuursche ‘we kunnen alleen maar bidden’.

Wat betreft mijn oude blog. De berichten zijn niet helemaal ongeschonden door de migratie heen gekomen, er ontbreken foto’s en soms staan er rare tekens tussen. Ik ga die successievelijk bijwerken. Ook ga ik een zoekfunctie toevoegen waarmee je naar onderwerpen kunt zoeken op mijn blog.

Geef een reactie

