Last en lust

niet mijn poes, wel treffend voor mijn gemoedstoestand

Een weblog hebben en onderhouden is een lust. Anders begin je er niet aan. Denk ik.
Anders denk ik wanneer er een virus in mijn lijf zit, ik nergens zin in heb en eigenlijk het liefst lusteloos op de bank hang. Dan denk ik aan mijn blog, waar ik al té lang niets op gepubliceerd heb en ik voel me zo mogelijk nog meer landerig en ellendig.

Vanaf vandaag hoop ik op betere tijden. Ik las namelijk dat negatieve emoties tot betere prestaties leiden, volgens psycholoog Henk Steenbergen. Hij heeft er onderzoek naar gedaan en promoveert er 17 januari op.

Mijn toestand valt toch wel onder de negatieve emoties vind ik (nergens zin in, waarom zou ik schrijven..enzovoort.). Welaan, wie in die gemoedstoestand gaat presteren blijkt veel alerter en tot betere prestaties te komen. Dit wordt een juweel van een blog!
Ik heb dus al een paar weken bij vlagen last van een virus, dat me moe, misselijk en miserabel maakt. Ik begrijp dat er meer mensen mee kampen. Dat helpt altijd wel, vind ik, anders vraag je je na een tijdje af of je iets anders onder de leden hebt. Het schijnt met het zachte weer te maken te hebben. Alle slechte virussen en bacteriën gedijen in dat miezerige, zachte, grijs druilerige weer. Daar zijn het ook van die nare beesten voor, want wie kan zich daar nu senang in voelen?

Vandaag op de fiets gestapt en diep ademhalend de koude lucht ingezogen in de hoop dat het van binnen inmiddels een slachtveld is.

4 gedachtes over “Last en lust

Geef een reactie

