Hebben jullie soms ruzie?

mijn spiegeltje

‘Hebben jullie ruzie?’ vraagt mijn kleinzoon van 3 jaar en 10 maanden terwijl hij lekker aan tafel zit te spelen met zijn hartstochtelijk geliefde auto’s. Welnee, roepen mijn man en ik om het hardst. We voelen ons enigszins betrapt door dit mannetje. We zijn niet meer gewend aan getuigen bij onze conversaties waar ik (yes, meestal ben ik degene) soms met enige stemverheffing vraag hoe mijn echtgenoot nu dit of dat kan beweren terwijl we toch zus of zo hadden afgesproken, enzovoort. Ik ben ook maar een mens. Maar nu zit daar dat ventje die doodleuk constateert dat we ruzie hebben.

“Waarom denk je dat we ruzie hebben”, vraag ik, schijnheilig.

“Ik hoor dat aan hoe jullie praten”, zegt hij wijs.

Goed. Zo kijk ik weer even in de spiegel.

4 gedachtes over “Hebben jullie soms ruzie?

Geef een reactie

