Trekken met een caravan

Voor het eerst dit jaar een caravan gehuurd. We hadden enorme zin weer eens te kamperen na vorig jaar in de VS bij familie en vrienden op vakantie te zijn geweest. Het jaar daarvoor hadden we een ingerichte bungalowtent gehuurd in de Dordogne. Erg leuk maar de plaatsing van zulke tenten is nooit helemaal ideaal, dicht op elkaar en je moet accepteren wat je krijgt. Die tent verzetten kan natuurlijk niet.

We hadden het kamperen opgegeven omdat het ons een beetje begon te vervelen iedere keer al die zooi in te pakken. We bezaten een vouwwagen die als hij eenmaal stond een prima ondekomen bood, maar opzetten, afbreken en alles weer inpakken was een klus die ons niet blij maakte. Zwaar genoeg ook om ons ervan te weerhouden te trekken. Ik wasblij als alles een keer op zijn plek stond en dan wilde ik niet meer verkassen. En voor we naar huis moesten was ik al in mijn hoofd al twee dagen bezig met inpakken. Niet fijn.

Maar kamperen vonden we als gezin en ook samen heerlijk. Altijd buiten, back to basics, weinig ruimte, maar ook niks om schoon te houden behalve je zelf en af en toe een wasje. Lekker liederen met water, terwijl het 30 gr. was. Buiten eten, ’s avonds tot laat op en dan in een toch koele tent naar bed, want nergens blijft warmte hangen.

3 gedachtes over “Trekken met een caravan

  1. Sylvia

    Ik denk dat ik toch iets meer een tropenmens ben dan jij Margreet. Regen zoals vannacht prima, maar nu mag de zon weer schijnen. Geen jas, sokken, trui… Kan voor mij niet lang genoeg. En uit de Floodgates liever zegen dan regen Alies….😉

Geef een reactie

