Wie onlangs mijn blog over geluk gelezen heeft zou een verkeerde indruk gekregen kunnen hebben. Namelijk dat ik, wat ze in het Engels 'pie in the sky' evangelie noemen. In het Nederlands ook wel het 'hier-beneden-is-het-niet' evangelie. Met andere woorden: dit leven is lijden, is een tranendal, maar straks komt alles goed en daardoor hebben we hoop.

Wie die indruk gekregen heeft moet ik teleurstellen of blij maken: dit geloof ik nièt. Zeker niet.

4 gedachtes over “

  1. Christine

    Luister, in mijn vorige huis werd ik ELKE ochtend wakker van hun haan (ja, in Amsterdam!!) die dan gerust een half uur kukelde, gek werd ik ervan. Ben na maanden met lood in mijn schoenen naar hun toegegaan en heb het voorzichtig gezegd en tot mijn grote verassing was hun laconieke antwoord: ‘o prima, doen we hem weg, geen probleem’. Nou jaaa, dat had ik echt niet verwacht. Nou, als het met een haan zo makkelijk gaat…

Geef een reactie

