Warm weer

Ik kan niet helemaal vatten wat er aan de hand is met het Nederlandse weer. Twee maanden heeft het niet geregend. Dat is te gek voor woorden. Mooie periodes ken ik, maar nooit langer dan hooguit één, vooruit twee weken. Altijd komt er een einde aan met een fikse onweersbui en een dip in de temperatuur. Ik haal dan meestal opgelucht adem. Heerlijk ruikt het dan buiten. De natuur herstelt zich en dat niet alleen, ook ik herstel.

Ik vind de zon aangenaam, mooi weer fijn, maar na 2 weken wil ik verandering. Ik ben niet gemaakt voor de tropen, waar het weer uit één soort bestaat: heet. Met misschien 1x per jaar  een regenseizoen. Ik wil variatie. Lekkere regenbuien, waarbij ik met een goed excuus op de bank kan blijven zitten met een boek, terwijl de regen tegen de vieze ramen klettert. Of een kast uitmesten. Ik wil stormen en hagelbuien, het liefst natuurlijk wanneer ik er niet op uit hoef. Ik wil dat het af en toe lekker koud is zodat ik m'n pyjama aan kan en wegkruipen onder m'n dekbedje. Ik ben heel simpel, gewoon een Nederlandse vrouw en ik vind dit saaie, warme, droge weer, met alle stof en pollen die het met zich meebrengt, niks.

I pray for rain!

3 gedachtes over “Warm weer

  1. Sylvia

    Ik denk dat ik toch iets meer een tropenmens ben dan jij Margreet. Regen zoals vannacht prima, maar nu mag de zon weer schijnen. Geen jas, sokken, trui… Kan voor mij niet lang genoeg. En uit de Floodgates liever zegen dan regen Alies….😉

Geef een reactie

