Huize Billy

Billy’s dus. Van Ikea. Je hebt ze in soorten en maten. Je hebt ze smal en breed, hoog en laag. Je hebt ze in beuken, of zwart en wit fineer. Je hebt oudere modellen en verschillende kwaliteiten. Je hebt zelfs nep-Billy’s.  Ik heb in de laatste weken sinds onze verhuizing nog nooit zoveel verschillende soorten Billy’s in- en uit elkaar gehaald, omdat ze toch niet pasten op de plek waar we ze dachten neer te zetten. En stapels boeken in Billy’s gezet en om ze vervolgens er weer uit te moeten halen omdat de plank net een gaatje te hoog of te laag zat.

Slepen met Billy’s is ook een hele uitdaging. Sommige pak je zo in je eentje op, dat zullen wel de neppe zijn. Voor andere moet je eerst iemand zoeken om ze te verzetten en dan is het nog maar afwachten of deze nu wel of niet door het gat van de deur kan of eerst gekanteld moet worden. Meestal kom je daar net te laat achter. Net als wanneer je een Billy van boven naar beneden moet dragen of andersom. De ene gaat vanzelf en de andere is net 1 cm te breed voor het trapgat. Mijn huis is dus nu ingericht  niet naar mijn wensen maar afhankelijk van weke maat een in elkaar gezette Billy bleek te hebben.

Ik moet zeggen dat Billy’s niet de schoonheidsprijs verdienen maar wel uitermate praktisch zijn. Je kunt er een ongelofelijke stoot boeken in kwijt. En wie niet rijk is moet slim zijn dus dopen we ons nieuwe huis misschien wel met de naam: Huize Billy

7 gedachtes over “Huize Billy

  1. Annemarie

    Nou even een traan hoor. Het blijft zo bijzonder dat babietjes worden geboren, zelfs als je 3 c/sections hebt gehad. Heel erg blij voor jullie allemaal.
    lieve groeten van Annemarie en familie (NZ)

  2. Wow Margreet, wat mooi dat jullie dit met zijn allen zo hebben beleefd! Je kunt de pijn inderdaad niet meedragen, maar wat moet het voor Lukas en Ravinia fijn zijn zich te weten omringd door zulke lieve familieleden! Ik vind het mooi om te zien hoe ieder ouderpaar dat op zijn/haar manier invult. En zo te lezen was het voor Lukas en Ravinia heel belangrijk dat jullie dichtbij waren… En nu ik zelf tante ben, weet ik hoe spannend de komst van het kindje van je broer is! En wat een wonder om zo’n kleintje dan te zien en welkom te heten in de kring! Geniet ervan en pak je rust! Al die emoties, hoe mooi ook, ze vergen inderdaad veel energie!

  3. Yvonne Graafland

    Ik wil u hierbij feliciteren Oma en Opa Batteau met jullie kleinzoon Noah. Ben o zo blij voor Lukas en Ravinia.
    Verder wens ik u allen een zeer voorspoedig en gelukkig 2011.
    Groetjes
    Yvonne Graafland
    (Tante van Ravinia uit Curaxe7ao)

  4. Sylvia

    Haha. Billy’s met een deurtje ervoor beneden bv geven de kast wéér een andere uitstraling. Ik heb net 2 (rode) broertjes van Billy geinstalleerd voor m’n CD’s en DVD’s. Benno heten ze. Ikea is geniaal vind ik met z’n namen, want iedereen weet waar je ’t over hebt…😉

Geef een reactie

