Dagboek van een verhuizing – 9

Wat een ingrijpende en slopende ervaring is verhuizen. Leuk hoor die dagboek blogjes, maar dat was nog vóór het echte werk begon. Vanaf vorige week maandag de 7e ben ik in de ware verhuismodus. Verhuizers in mijn huis tot en met woensdagmiddag, toen ze uit ons nieuwe huis vertrokken met achterlating van hun 300 dozen en een enorme verzameling aan meubels, kasten, en TROEP.

Ja ik weet het, mijn eigen troep. Maar wie weet hoeveel troep hij/zij verzamelt totdat vreemden zonder onderscheid alles in een doos kieperen en aan jou de taak de eindeloze hoeveelheid dingen en soms ondefinieerbare zooi weer een plek te geven..Ik weet niet hoeveel potjes en bakjes en laatjes ik nu al heb met spul waarvan ik geen idee heb wat het eigenlijk is maar waarvan ik toch denk, wie weet….

En dan de kamer van mijn echtgenoot. Het was er pikkedonker op klaarlichte dag omdat er een Chinese muur aan boekendozen was gebouwd. Ergens diep verscholen eronder stond zijn bureau. Pas vandaag dringt het daglicht weer door!

Vervolgens de ellende van internet. We hebben een nieuwe provider, Caiway, nooit van gehoord en het verliep allemaal in het geheel niet soepel. Vandaag voor het eerst weer online. Nu nog de telefoon en dan is het leven bijna weer normaal. Op de tientalle dozen na dan die nog uitgepakt moeten worden en de lampen die opgehangen en de planken en schilderijen die aan de muur moeten.

Focussen op prioriteiten is de les van het verhuizen. Ik heb het overleefd. We zitten weer op een nieuwe stek en zijn er zeer tevreden mee!

2 gedachtes over “Dagboek van een verhuizing – 9

  1. Marianne vd M

    Hadie Margreet,
    Bij ons hebben de verhuizers net afgelopen weekend de lege dozen weggehaald! (2 mnd na de verhuizing).

    Ach, als je je woonkamer en slaapkamer maar rustig en op orde hebt kun je de rest wel een tijdje negeren en rustig aan aanpakken, toch?

    Als jullie een beetje gesettled zijn vind ik het wel leuk om een keertje op te komen kijken. (bakkie doen)

    Groetjes, Marianne

Geef een reactie

