Open Doors Gebedsnieuws

Somalië: Nurta vermoord om Christus

Overdag vastgebonden aan een boom en ’s nachts opgesloten in een kleine, donkere kamer. In juni vroegen we gebed voor Nurta Mohammed Farah. Haar leven veranderde ingrijpend toen zij de islam de rug toekeerde en christen werd. Nurta vluchtte naar familie, omdat ze sinds haar bekering zo slecht werd behandeld door haar ouders. Op 25 november werd ze doodgeschoten.
Nurta was één van de weinige christenen in Somalië. Als christen kun je in dit land je geloof alleen in het diepste geheim uitoefenen. De sociale controle is groot en de overheid hanteert streng islamitische wetten. Daarnaast neemt de macht van islamitische extremisten toe. Eerder dit jaar vroegen we uw gebed voor het 15-jarige christenmeisje Anab Ghelle Hassan en voor de kinderen van de christelijke Abdullah. Zij werden ontvoerd door de extremistische islamitische organisatie al Shabaab. Sindsdien hebben we niks meer van hen gehoord.

Bid dat de ouders en familie van Nurta aan het denken worden gezet over haar geloof en dat zij zelf ook Jezus Christus leren kennen.
Bid om wijsheid en bescherming voor alle geheime gelovigen in dit land. Bid ook om troost en bemoediging voor de christenen met wie Nurta contact had.
Bid om bescherming en vertrouwen voor Anab en de kinderen van Abdullah. Bid dat zij een teken van leven kunnen geven. Bid ook voor de algehele situatie van christenen in Somalië.

5 gedachtes over “

  1. Margreet

    Ik geef het toe!!! De radio was van mijn enige liefste Niekepiek die ook nog een nacht en een dag bij ons logeerde en ins de wereld weer helemaal opnieuw deed bekijken! ‘Oma, kijk de maan en het is niet eens donker! Weet je, dat is heel bijzonder als je de maan overdag ziet!Echt bijzonder!’

  2. Wahaha, elk een eigen kamer! Waardeloos zoals die bedden soms kunnen zijn in vakantiehuisjes! Wij hebben er ook ervaringen mee! Bedden die je tegen elkaar moet zetten, maar wieltjes hebben zodat het gevaarlijk is om tegen elkaar te kruipen. Of bedden die voor Mart veel te kort zijn. Onze eerste vakantie na ons trouwen in een caravan, terwijl het vreselijk heet was en we nauwelijks naast elkaar konden liggen en besloten om het andere bed ook maar klaar te maken. Konden we meteen weer apart slapen. Achteraf kunnen we er vreselijk om lachen gelukkig!

  3. Sylvia

    Het leuke van jou vakantie is dat je je huis weer zo waardeert. Na bijna 2 weken luxe vind ik het een beetje moeilijk weer m’n draai te vinden. Maar dat zal ook wel het alleen zijn weer zijn. Is niet erg, maar wel weer wennen.
    Gelukkig hoef ik pas de 30ste weer te beginnen, want ik houd wel van niet werken😉

  4. Janke

    Sinds vorig jaar wonen John en ik
    nu echt permanent in een soort vakantiehuisje.
    Alle bezittingen in de ogen gekeken (hou ik hier nu echt van of niet?)
    De rest weggegeven of naar de kringloop.
    WE LOVE IT.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s