Langzaamaan nemen de kinderen hun door mij bewaarde bezittingen mee. Jaren lang heb ik gezeurd maar was er geen interesse of geen ruimte. Bij ons was beide wel aanwezig dus bleef het erbij. Nu hebben ze gelukkig allemaal én interesse en ruimte, dus daar gaan de dozen met boeken, herinneringen en speelgoed…

8 gedachtes over “

  1. Susanne Roosenbrand

    Typische naam hebben ze dat kindje gegeven: ‘Hij (God) verlicht/’stralend’ is de betekenis. Kleine Jaxefr heeft alleen nooit de kans gekregen om te stralen…

    Bah! Ik kan zo gefrustreerd raken van dit soort dingen! *loslaten…*

  2. GJ Witteveen

    Deze maand verschijnt het boek waarover je schrijft: dezelfde titel, dagboeken van de moeder en fotografie van de vader. Ik ben een goede vriend van deze prachtige mensen.

    Vermoedelijk heb je moeite met het afbreken van een zwangerschap. Vermoedelijk heeft dat met je christelijke achtergrond te maken. Dat begrijp en respecteer ik, maar enigzins met moeite deze keer.

    Want Jair is niet de naam van het kindje en het gaat al helemaal niet om Down-syndroom. Sterker nog, je kunt dit boek nog niet gelezen hebben. Het lijkt er dus op dat je een aantal zaken nogal vrij interpreteert. Waarom doe je dat?

    En nee, natuurlijk is de dood niet het enige antwoord. Maar je eigen realiteit te creeren door de naam van het kind naar jouw goeddunken te wijzigen en Down-syndroom op te voeren en te zeggen dat er daarvoor geen plaats was in het leven van de ouders gaat alle perken te buiten.

    Beschamend. Ongepast. Of je moet het heel toevallig over een ander boek hebben. Met dezelfde auteurs en uitrekendatum en titel. In dat geval bied ik mijn nederige excuses aan.

  3. margreet

    @G.J. Witteveen: Ik baseer de gegevens uit mijn blog op een artikel dat ik las waarin de moeder van het niet-geboren kind de naam en de reden opgaf zoals ik die in de blog noem. Ik ben een half uur aan het Googlen geweest omdat ik me niet voor kan stellen dat ik die gegevens uit mijn duim gezogen heb. Ik kan echter behalve de aankondiging in het tijdschrift van De Jonge Hond het artikel niet meer vinden en moet dus, wanneer die gegevens niet kloppen mijn excuses aanbieden! Ze zijn niet willens en wetens verzonnen om mijn eigen realiteit te crexebren. Ik hou de mogelikheid open nu dat ik twee artikelen door elkaar gehaald heb. Ik blijf de afbreking betreuren, maar zal de gegevens aanpassen, anders is het onzorgvuldige informatie en dat is persxe9 niet mijn bedoeling met dit blog.

  4. margreet

    Beste Y. Gebbe,

    Wat zie jij als onwaarheden over uw boek? Ik heb de gegevens uit een vooraankondiging van het uitgeversblad d’Jonge Hond gehaald. Al eerder wees een kennis van u mij erop dat ik verkeerde gegevens gebruikte die ik toen heb aangepast. Nogmaals excuus daarvoor. Maar nu vraag ik me af wat er verder niet waar is, behalve dat ik pleit in mijn blog voor het laten leven van een gehandicapt kind. Daarin verschillen u en ik van mening. Maar als er echte feitelijke onwaarheden zijn wil ik de blog vanzelfsprekend nogmaals graag aanpassen. Overigens wil ik ook het boek graag lezen.

Geef een reactie

