Een ding tegelijk?

Ik heb een vreselijke gewoonte om altijd drie of vier dingen tegelijk te doen. Af en toe vraag ik me af of ik niet een beetje neurotisch aan het worden ben naarmate ik ouder word. Steeds vaker betrap ik mezelf erop dat ik met gevaar voor eigen leven de trap op of af ga met een verzameling aan spullen die allemaal wel naar boven cq naar beneden moeten, maar of dat nu echt in één keer moet?

Ik heb haast om ergens te komen en wil naar beneden rennen maar ik loop dan toch terug om nog even dit boek mee te pakken en die krant en de lege mok en het plantje wat eigenlijk verplant moet worden. In die ene slaapkamer kom ik dan nog wat wasgoed tegen en ik herinner me dat ik eigenlijk de was aan wilde zetten maar dat er beneden nog een vieze theedoek ligt, dus ik ren naar beneden en herinner me dan dat ik al die spullen mee wilde nemen en keer terug en…, nou ja enzovoorts. 

Als ik onder de douche sta, zie ik de voegen die wel erg schimmelig aan het worden zijn en schrob die maar gelijk even. Als ik in de keuken koffie zet zie ik de spetters op de koelkastdeur en neem die gelijk maar even af en als ik de oude koffiefilter weggooi zie ik dat de afvalbak vies is…Als ik op de WC zit veeg ik de stofvlokken op de grond bij elkaar, als ik kook neem ik ondertussen de tegeltjes af.

Het is wel efficiënt moet ik zeggen. Ik sta zelden 's ochtends op met het plan om huishoudkarweitjes te gaan doen. Maar aan de andere kant alles tussendoor doen is ook erg onrustig…

Toch maar 's zoeken naar een balans. 

3 gedachtes over “Een ding tegelijk?

Geef een reactie

