Vanavond naar #"Des Hommes et des Dieuxs". Volgens de recensies tot nu toe een indrukwekkende en ontroerende film over Franse monniken in Algerije (het laatste klooster indertijd) die zich verzetten tegen terreur en daar hun leven voor over hebben. Kim leidt morgen een leerdienst over Islam en Christendom, verschillen en overeenkomsten. Misschien valt er nog wat te leren van de film?

3 gedachtes over “

  1. Desirxe9 de Jonge

    Ha Margreet,

    je schrijft zo leuk! Wanneer ga je daar eens iets mee doen?

    Over dat vele wassen: het kan erger;-) Ik leef al vijf jaar zonder wasmachine, dus alles gebeurt met handwas en in rijke tijden bij de wasserette.

    Mocht je nog eens eens een geschikte adzjoemoni tegen komen, zullen we haar dan delen?;-)

    Groeten, Desirxe9

  2. Annemarie

    Mooi verhaal en ik denk voor veel moeders van vandaag de dag nog heel herkenbaar (vooral als het regent en je hebt geen droger!). Ik heb het er vaak over met vrouwen die uit Afrika komen, daar heb je ook voor alles iemand in huis, iemand voor de was, koken, de kinderen, tuin etc. Ja, zo kan een moeder makkelijk werken buitenshuis.Toen ik in Cameroon was werd het min of min me opgedrongen dat ik minstens 1 iemand in huis had om te helpen. Hier moeten we alles zelf doen, iets waar je natuurlijk aan gewend raakt maar ik mis het wel eens hoor iemand die me even wat helpt.

  3. jetty

    En dan werd je in die tijd ook nog bekogeld met vreselijke tv-reclames over wasmiddelen. Een stralende moeder met een even stralend gezin en dat allemaal dank zij dat geweldige waspoeder…..Daar werd ik nou altijd moedeloos van !!!

Geef een reactie

