Bloggen en de bieb

De mogelijkheid tot 'korte boodschapjes', om onze koningin te citeren, op Facebook, maakt dat het uitgebreidere bloggen wat verwaarloosd wordt door mij. Maar ook drukte heeft er mee te maken. Het vreemde verschijnsel doet zich voor dat ik meer blogde toen ik nog werkte dan nu ik al maanden zonder werk thuis ben! Het is net of mijn tijd meer gefragmenteerd raakt en zo door mijn vingers schiet dat ik die alleen nog markeren kan door de wekelijkse vuilophaaldag (is het nu alweer donderdag?) en de zondagse kerkgang. Voor de rest doe ik van alles, maar wat en wanneer? Ik moet het maar eens bij gaan houden. Ik kom i.e.g. vaak in de Kringloop, dat wel. En een nieuw fenomeen, eigenlijk een oud, maar in ere hersteld, ik kom weer in de bieb! Zalige rust, heerlijke geur, en het prettige gevoel van honderden boeken die me allemaal smekend aanstaren: neem me mee! Ik ben wel wijzer geworden door het verleden. Toen spekte ik het budget van de bieb nog stevig met al mijn boetes. Ik kon de verleiding nooit weerstaan stapels mee te slepen naar huis. Maar dat tikt aan als je 2 dagen te laat bent met terugbrengen…En toen ik eens hoorde dat de begroting van een bibliotheek voor een aanzienlijk deel is opgebouwd uit de verwachte boetes voor het komende jaar, ben ik streng geworden voor mezelf. Hoewel ik de bieb eigenlijk best wil steunen, maar dan anders.

2 gedachtes over “Bloggen en de bieb

Geef een reactie

