1 april grap

De leukste grap die ik tot nu ben tegen gekomen is die van de afdeling Klinische Linguistiek van het Meertensinstituut voor Volkenkunde.

Praten met een harde G zou beter voor je gezondheid zijn dan met een zachte, zuidelijke G. Mensen die met een harde G spreken hebben minder last van Griep en verkoudheid omdat ze vaker hun keel schrapen, dat heeft onderzoek uitgewezen. Het Genootschap Onze Taal bood een therapie aan voor de zachte g-ers…

Ik ken nogal wat zachte G-ers….Ga ’s navragen of mijn G als keelschrapen wordt gehoord. Eigenlijk best onsmakelijk voor hen dan.

Wat wel echt bleek was de poeptherapie…Via een neussonde krijgen mensen met vetzucht de poep van dlanke mensen in hun darmen ingebracht, waardoor ze gaan afvallen….Er zit blijkbaar iets in die ‘dunne mensenpoep’ dat inwerkt op de spijsvertering van de dikke mensen. Er stak een stuk sonde buiten de neus dus hoefde men niet bang voor luchtjes te zijn. terwijl ik het schrijf begin ik alsnog te twijfelen…Wat een walgelijk idee!

Het onderzoek wordt gedaan door een arts-onderzoeker van het AMC. Even checken toch maar op de site….

4 gedachtes over “1 april grap

Geef een reactie

