zomer in de tuin

Img_2178Img_2183Img_2186Img_2184Img_2181Voor het eerst sinds jaren zie ik de tuin in zomerpracht. Meestal gaan we op vakantie als alles in de knop staat en was het gevoel van ‘voorbij’ heel sterk aanwezig als we in augustus terugkwamen.

Na de vroege vakantie is het een genot ook de bloemetjes en planten langzaam te zien ontluiken. Ik heb dit jaar weer ’s wat gezaaid en alles komt mooi op. Tabaksplant, zonnebloem, tomaten, zelfs boontjes uit eigen stadstuin(tje). De bonenplanten verdwijnen wel moet ik zeggen doordat de slakken de blaadjes blijkbaar net zo lekker vinden als ik de boontjes…

Op de dag van de intocht van de vierdaagse bloeide de eerste gladiool die ik als experiment had geplant. Ik vind het een beetje rare bloem, maar de kleur is prachtig. Groen/wit, echt, voor een gladiool een beauty.  Ik worstel wel met al die omvallende slierten.
Verder had ik nog een zakje Cobea scandens waarop een plaatje van mooie purperen bloemen stond. Ik heb flink gezaaid en her en der plantjes gepoot die nu inmiddels met elkaar 100 m woekerende stengels met blad vormen maar het is nog wachten op de bloemen..
De Hortensia verbaast ons ieder jaar weer met een nieuwe kleur. Die weet dat wij van afwisseling houden. Dit jaar is ‘ie intens cyclaamrood. Prachtig.

2 gedachtes over “zomer in de tuin

Geef een reactie

