Maatkostuum

Down_2 Ik noem nog geen namen van winkels, maar alvast deze raad aan bruidegom/zoons en moeders die zich voorbereiden op een bruiloft: koop een kant en klaar kostuum en laat je niet verleiden tot een maatkostuum, het bespaart je veel sores en verdriet.

Het was nog maar de koude wintermaand februari, met ergens in het verre verschiet de bruiloft in de zomermaand juni. Maar zoon Lukas en ik wilden op tijd beginnen met de aankoop van een pak. Na enig winkelen besloten we over te gaan op de aankoop van een maatkostuum in een gerenommeerde kleding zaak. Klonk chique en leek mooi. Aangemeten, stof uitgezocht, ‘over 6, uiterlijk 7 weken bent u de trotse bezitter van een prachtig kostuum van Italiaanse snit.’

Nu is het de warme meimaand, alle vogeltjes hebben hun eieren allang gelegd, de bloesembomen zijn bijna uitgebloeid, maar uit verre landen is nog steeds niet het zo langverwachte maatpak gearriveerd. Inmiddels weet ik dat het uit Marokko moet komen. Misschien dat de kamelen staken?

Ettelijke telefoontjes heb ik al gepleegd, en steeds wordt me gezegd me geen zorgen te maken, niet zenuwachtig te zijn en dat het allemaal goed komt.

Vanmorgen heb ik toch maar eens duidelijk gemaakt dat ik me helemaal geen zorgen maak en dat ik niet zenuwachtig ben maar ‘BOOS’ ‘GEIRRITEERD’  en dat ik ‘BAAL’ van de hele toestand! Ik wil volgende week een pak en ik wil compensatie. Vooruit met die geit, ik ben het zat.

Dat hielp. Volgende week is het pak er of we kiezen er een van vergelijkbare kwaliteit in de winkel uit.

Nu nog de afhandeling volgende week afwachten voor ik de zaak aan de schandpaal nagel.

7 gedachtes over “Maatkostuum

  1. fenna t.

    Nog een tip: Zorg dat je twee overhemden hebt. Je zult zien dat het eerste kopje koffie er overheen gaat als je geen reserve hebt.
    Heel veel sterkte en vooral plezier met de voorbereidingen.

Geef een reactie

