Niet op elk potje past een dekseltje

Img_1341_2Img_1337_2Img_1338_2Img_1341_3Vandaag ben ik eindelijk begonnen met het ont-rommelen van ons huis. Ik ben de overvloed aan spullen in elke kamer en elke kast zo zat, ik moet er mee aan de gang.
De flesjes, schaaltjes, doosjes, wijn- bier- en sapglazen, enkele stuks, melkkannetjes, suikerpotjes, tientallen borden, bordjes, kommetjes, plantenpotjes en potten, kortom de inhoud van een halve kringloopwinkel heb ik uit alle hoeken en gaten van ons huis vandaan getoverd.
Dan heb ik het nog niet over de stapels bloezen, truien, rokken en broeken, daterend nog van de kledingbeurs uit mijn  Wageningense tijd, inmiddels bijna 9 jaar geleden! Ik ben een ‘wie wat bewaard die heeft wat’ en ‘je weet maar nooit waar iets nog goed voor is’  type. Een goeie eigenschap in barre tijden, maar levensgevaarlijk als je een groot huis hebt en meer dan genoeg om van te leven. Waarom zou ik nog wat weg gooien als er 7 kamers zijn waar altijd nog wel iets bij kan?

Het is afgelopen. Ik word selectief en kieskeurig. De Kringloop en het Leger des Heils gaan er garen bij spinnen. En gezien de kredietcrisis waarin ik al minstens 50 jaar verkeer hoop ik via Marktplaats nog wat te kunnen verzilveren🙂

Al uitmestend ben ik trouwens weer getroffen door het vreemde verschijnsel dat dingen die bij elkaar horen, nooit bij elkaar lijken te blijven. Potjes zonder deksels en deksels zonder potjes, enkele sokken, oorbellen, ontbrekende, essentiële verbindingskabeltjes enzovoort. Neem nou bijvoorbeeld plastic voorraaddoosjes, die ik gebruik voor restjes. Al m’n hele leven raak ik daarvan deksels kwijt, en heb ik deksels over die op geen enkel doosje passen. Ik koop weer een setje nieuwe en binnen een jaar is het weer zover. Waar blijven die dingen?
Ik weet het. Ergens in de wereld staat een gigantische opslag met alle ontbrekende sokken, oorbellen, deksels en doosjes. Eens zal alles weer compleet zijn.

Verder ben ik uren bezig geweest om serviesgoed en meubels op Marktplaats te zetten. Boerenbont (lelijk, maar bewaard uit nostalgie want gekocht toen we 5 jaar getrouwd waren), de roze Woodland borden van mijn moeder (ook niet mooi,maar wederom bewaard uit nostalgie, mijn moeder was er weg van), onze energievretende halogeen lampen en een aantal stoelen die me in de weg staan. Ik was natuurlijk van plan ze te bekleden, maar na 3 jaar moet ik ook maar eens wat realistischer worden.

Wie dus zijn/haar slag wil slaan, kijk vooral even op Marktplaats!

Img_1321_2Img_1325Img_1313

Img_1337Img_1341

Img_1331

4 gedachtes over “Niet op elk potje past een dekseltje

Geef een reactie

