Het was geen tekenfilm

Met flinke stappen snelde ik me tijdens m’n lunchpauze naar de uitgang van het ziekenhuis waar ik werk. In het kader van de bestrijding van de diabetes doe ik tegenwoordig niets meer langzaam, maar fier en snel. Doet de hartslag toenemen en dat is gunstig voor de suikerspiegel in je bloed, zegt men. Mijn schoenen maakten een opgewekt klik-klak geluid op de nieuwe marmeren vloer van de ontvangsthal van het MHC. Bijna bij de deur aangekomen maakt mijn linkervoet opeens geen contact meer met de vloer maar met iets zacht en sappigs…met als gevolg dat mijn linkerbeen langzaam, maar onverbiddelijk zeker, naar voren glijdt, terwijl ik, uit mijn evenwicht gebracht, door mijn rechterbeen zak en in slow motion keihard op m’n knie val, met m’n volle gewicht. Ondertussen glijdt het linkerbeen door en trekt me in Spagaat_2een spagaat (maar iets minder sierlijk). Allerlei spieren en pezen in mijn dijbeen protesteren onmiddelijk met hevige pijn. Ik zak opzij en vecht een golf van misselijkheid weg. Acher mij ontwaar ik een bananenprakje.Bananenprut De boosdoener. Ik voel me de hoofdrolspeler in een tekenfilm. Wachtende patiënten om me heen roepen me toe dat ik niet de eerste ben die valt op die gladde vloer. Bedankt. Dat is een hele troost. Een lieve mevrouw komt met een stoel aanlopen waar ik me op hijs om even bij te komen.

Terug op m’n werkplek vonden collega’s dat ik naar de EHBO moest. Ik ben daar heen gegaan om i.e.g. vast te stellen dat er niks gebroken of gescheurd was. Ik werd er vriendelijk ontvangen en nadat ik m’n verhaal verteld had in een hokje met bed geplaatst alwaar ik moest wachten op de arts. Ik ben ongetwijfeld in een categorie ‘niet-levensbedreigend-kan-best- wachten’ ingedeeld want pas na 1 uur kwam er een co-assistent. Na onderzoek duurde het nog een uur voor er een ‘echte’ arts kwam. Ter compensatie hadden ze wel 2 leuke knullen voor me gereserveerd, die overigens alle twee moesten grinnikken om het banaandetail. Na enig pijnlijk voel en knijp werk was de conclusie ‘een flinke verrekking’. Paracetamol en maar flink bewegen.

2 gedachtes over “Het was geen tekenfilm

Geef een reactie

