een leuke oudere dame…

Oudere_dameTussen de papieren van m’n collega (die op vakantie is) zie ik mijn CV zoals het uitzendbureau waar ik voor werk die verstuurde. Ik lees alleen de eerste regel: ‘Margreet is een leuke oudere dame’, en laat van schrik de hele stapel documenten vallen.. Ik voel me stokoud. Een oudere dame…? Ik zie iemand met een grijs knotje en een jurk met een ceintuur! Heel vervreemdend om mezelf zo beschreven te zien.

Ik heb gisteren geen voetbal gekeken. Nog nooit was het volgens mij zo stil op straat! Ik hoorde zelfs geen gejuich…Iedereen in onze buurt was elders aan het kijken. Ik kon lekker een detective kijken want Kim was naar een voetbalfeestje in de kerk. Het blijft me verbazen: 7 miljoen mensen keken naar de wedstrijd! Het ultieme wij-gevoel? As zondag preekt Kim in een dienst die op de radio wordt uitgezonden met als thema ‘wij houden van oranje’, aan Kim wel besteedt. Ben benieuwd wat hij er van zal brouwen. Om 17.00 uur begint de uitzending.

2 gedachtes over “een leuke oudere dame…

  1. Ik heb wel naar Oranje gekeken, maar ben wel erg gelukkig met de KRO die deze maand uitgeroepen heeft tot de maand van de detective. Want de andere wedstrijden dan waar NL in speelt, hebben niet mijn belangstelling, maar een goede detective kijken vind ik eigenlijk altijd wel leuk!

Geef een reactie

