in de zon is ook Nederland heel mooi

Gisteren in de warme Pinksterzon gewandeld in het mooie duingebied ten noorden van Vogelenzang.

Bij pannenkoekboerderij ‘de Oase’ op het terras een pannenkoek genuttigd. En die hebben ze nu weer niet in Pueurto Rico! Tel je zegeningen. Kaaspannenkoek met stroop en gember, hmm. Links vanuit mijn ooghoek ontwaarde ik Thomas Rosenboom met vriendenclubje, behangen met verrekijkers. Ik heb me even ingespannen om te horen of hij in het echt ook zo’n zeurderig stemmetje heeft, maar ik zat te ver weg. Heb hem maar niet om een handtekening gevraagd…

’s Avonds met dochter Suzy en Kim lekker gegeten ter ere van haar 31e verjaardag in de haven van Scheveningen. Restaurant niet echt een aanrader (Stella Maris), maar ambiance, buiten in de zon met een wijntje, met uitzicht op de jachthaven, was perfect.
En, om mijn dag helemaal goed te maken🙂 zat twee tafels verderop Connie Breukhoven. Suzy maakte ons erop attent, want ik had het lieve mens niet herkend. Ze zat er gezellig met man en 2 zoons.

Zomaar een tweede pinksterdag, mooie natuur, zon, overal vrolijke mensen, gezinnen en beroemdheden en een verjaardagsdineetje.

’s Avonds laat begon pas door te dringen hoe verschrikkelijk de situatie in Birma en China is. Zo’n contrast is niet te bevatten. We zongen op Pinksterzondag dat oude kerklied “God in den hoog’ alleen zij eer” geschreven in de 15e eeuw en door Jan Wit bewerkt in de vorige eeuw. We zongen het laatste vers en ik denk en bid het al die lijdende mensen toe:

O Heilge Geest, ons hoogste goed
ten Trooster ons gegeven,
heb dank dat Gij ons delen doet
in Jezus dood en leven.
Beveilig ons in alle nood
wees ons nabij in angst en dood,
op U steunt ons vertrouwen.

4 gedachtes over “in de zon is ook Nederland heel mooi

  1. inderdaad Janke, leuke blog! kan er geen reactie achterlaten dus geef het maar door voor me. Ik begrijp dat ze weer in de States terug is. Oh en in het adres, achter com moet geen punt!

Geef een reactie

