sollicitatie en de buurman

Op een kamer op de 14 e verdieping met een adembenemend uitzicht over Den Haag een leuk solliegesprek gevoerd. Ik heb via het uitzendbureau gehoord dat ik wat de afdeling interne en externe commnunicatie van Westeinde Ziekenhuis betreft kan komen werken. Ik denk ook dat ik het ga doen maar wacht nog even een of twee gesprekken elders af. Maar ik neig er zeer naar om dit eens uit te proberen. Het is minder een typisch secretaresse baan, meer vliegende keep om het zo maar te noemen maar op een afdeling waar veel met tekst en taal gewerkt wordt en waar initiatief op dat gebied alleen maar gewaardeerd wordt. Dus wie weet?

Vanmiddag kwam het verheugende bericht dat onze buurman die al minstens 3 weken in Oostenrijk na een ernstig ongeluk op de skipiste (geheel buiten zijn schuld)in het ziekenhuis ligt naar Nederland kan worden vervoerd. Ik ben vooral zo blij voor zijn vrouw en de kindertjes. Die kindjes hebben nu al die tijd hun ouders niet meer gezien terwijl ze voor een paar daagjes weg zouden. Het oudste meisje van 4 begon echt neerslachtig te worden vertelde opa. Ze zijn nog te klein om te overzien wat er allemaal is gebeurd en missen de ouders enorm.

Met de buurman gaat het naar omstandigheden goed (artsen verbazen zich erover dat hij leeft!), maar hij moet nog een hele lange weg gaan voor er zekerheid is over wat nu blijvende schade is. Vooral geestelijk is hij nog erg in de war en hij kan eigenlijk nauwelijks praten. Ook lopen is onmogelijk, de rechterkant van z’n lijf is beschadigd vanuit de hersenen. Maar volgens de artsen kan veel zich nog herstellen. We blijven voor ze bidden.

Een gedachte over “sollicitatie en de buurman

  1. Sas in Praha

    hi moma; geweldig nieuws.beide boodschappen?werk en de buurman. Praha is prachtig.ik doe mn best om morgen op tijd te zijn maar ik moet met drie medereiziges overlegge…ik bel je morgen/knuffeltje

Geef een reactie

