ik mis je

Ik mis je

Ik heb van jou alleen een oude film-
Die van je trouwdag in 1940.
Toen je zo breekbaar jong was
dat het me pijn doet – je lach,
je ogen die zo stralen –
je vergeet de oorlog die pas
met veel geweld is uitgebroken,
jij ziet alleen de toekomst;
die strekt zich eindeloos uit
veel verder dan de jaren
dat jouw land nog zuchten moet.
Jij daalt de stadhuistrap af
aan de arm van je geliefde,
door een haag van zussen,
ouders en je schoonfamilie.
Jij bent in aanzien nu
of het nu oorlog is of vrede

je bent zo jong dat het me pijn doet.

Geef een reactie

