radiostilte

Een week radiostilte want ik heb aan ‘rijp beraad’ gedaan. Maandag was het welletjes. Ik was er klaar mee. Je beraden is iets heel raars. Je overweegt dingen. Voors en tegens van een bepaald besluit, maar eigenlijk weet je vaak al heel goed van binnen wat de uitkomst van je beraad zal zijn. Eigenlijk is ‘je beraden’ je gevoel checken met de werkelijkheid van het te nemen besluit. Hoewel, soms kan er dan toch nog iets anders uitrollen. Dat is het voordeel van bij anderen te rade gaan, die zien soms zaken die je zelf over het hoofd hebt gezien. Maar ik wist voor het beraden al wat m’n besluit was. Ik heb het een week laten rijpen.

Goed, alle cryptische omschrijvingen nu overboord:
Ik heb ontslag genomen op mijn werk. Verschillende redenen, insiders weten er van, maar ik zie het als een zetje een andere richting uit.

Al jaren loop ik rond met het idee ‘nog ‘s’ een opleiding te gaan doen.
Nu secretaresse-zijn toch vooral veel afspraken maken (en afzeggen) blijkt te zijn heb ik besloten dat hier niet m’n echte talenten liggen🙂 In feite moet je daar aardig gehard in zijn, want afzeggen vind ik een pure ramp. Nog steeds heb ik de neiging te zeggen: zal ik anders zelf…? Niet dat iemand op mij zit te wachten, maar toch.. Ook moet je goed overzicht weten te houden en daar liggen evenmin m’n sterkste gaven..Ook dit zal insiders niet onbekend zijn.

Dus wil ik de gaven die ik wel heb verder ontwikkelen. Ik ben voornemens een opleiding te gaan volgen, part-time, in coaching. Meedenken, luisteren, creatieve oplossingen bedenken voor mensen, daar ligt mijn hart. Van mijn kinderen leer ik dat het goed is je hart te volgen. In de Bijbel komen verstand, wil en gevoel immers samen in je hart!

Maar ik voel me nergens toe verplicht, hoor! Misschien ga ik wel het bedrijfsleven eens uitproberen. Gewoon ook eens proeven hoe het daar toegaat. Het werken voor stichtingen heb ik i.e.g. een beetje gehad. Ideële doelstellingen blijven me boeien, maar op de een of andere manier is het organisatorisch altijd behelpen.

Vandaag was een intensieve dag omdat via de mail aan collega’s bekend werd gemaakt dat ik weg ga per 1/4. Iedereen kwam wel even aanwippen om z’n/haar spijt te betuigen. Dat doet een mens goed. Ik voelde me een beetje als die jongen in de reclame van Start Uitzendbureau. Ik heb er maar 5 maanden gewerkt uiteindelijk. Veel leuke collega’s dus, die allemaal keihard werken en zich enorm inzetten voor de fractie. Goeie zaak.

Vanmiddag was ook nog een evaluatie van het fractie gebeuren sinds CU regeringspartij is. Ook intensief. Heb dus maar weinig zinnigs gedaan vandaag wat betreft werk. Met hoofdpijn naar huis.

Ik ben dus nog wel een paar maanden aan het werk. Maar per 1/4 stop ik in ieder geval met 4 dagen werken.

Dat schept schone mogelijkheden van het weer zien en spreken van vrienden, het bezoeken van musea en ja, ook dat, me verdiepen in een te volgen opleiding en het zoeken van een part-time baan.

3 gedachtes over “radiostilte

  1. saskimo

    mutti i love you! i think you made the right decision, i know how hard it can be to make such a decision but i am sure that you are following your heart right now. ik schrijf engels, omdat ik de hele dag met dushi en steve (van de band beggars fortune) op stap geweest ben en engels gepraat heb.Maar als ik jou was zou ik straks even lekker ook van niek en krisje gaan genieten..kisses and a huge knuffel. ik bel snel.

  2. Geen donderslag bij heldere hemel maar toch enigszins verrast. Je moet wel met je
    ‘grote zus’ overleggen hoor. Maar wel heerlijk, kunnen we elkaar weer eens zien en wellicht een museum bezoeken. Als je ooit weer gaat werken dan nooit meer 4 dagen per week.

Geef een reactie

