vrij, brunch en burenborrel

Het heerlijke van werken is dat je een vrije dag hebt. Als ik niet werk mis ik die structuur. Daarbij hoef ik op m’n werkdagen geen huishoudelijke klusjes te doen.

Dat is weer een nadeel van de vrije dagen, onmiddelijk dient zich een lijst aan met karweien..Daarom blijf ik op vrijdagochtend altijd lekker lang liggen. Even niks, ontbijtje service van Kim!), even de krant, nog even een dutje. Maar dan is het toch tijd om weer serieus te worden en de WC’s te gaan doen of zo.

Toch ga ik tegenwoordig vaak eerst een rondje Scheveningen doen. Lekker naar buiten, Kringloop, Kruidvat, Hema, tweedehands kledingzaakje, heerlijk. Gewoon beetje neuzen, kom natuurlijk altijd wel iets tegen. En ja, dan is de dag eigenlijk al weer voorbij en moeten de WC’s toch maar op zaterdag.

Want vrijdagavond zijn we naar A’dam geweest. Naar ‘ Songwriters United’ een maandelijks muziekoptreden georganiseerd door RnR live (=Ravinia, Lukas’ vriendin), in cafe Meander (Voetboogstraat in A’dam). Met uiteraard Lukas op het podium, maar ook andere hele leuke zangers. Ik zet hier een link naar de site van een van de meisjes die zongen, ene Marijn. Sterke teksten mooie melancholische muziek. Als je in het menu op ‘muziek’ klikt en vervolgens bij de liedtitels op ‘try to remember’ krijg je een prachtig lied over ‘moeder’ te horen, over herinnering en verlangen. Luisteren!

Nu is de zaterdag ook meestal zo voorbij. Gisteren in onze Ichthuskerk in Scheveningen een Nieuwjaarsbrunch van 3 wijken. Heel gezellig en goed voor de onderlinge band. Volgens mij zou je beter als afsluiting van zo’n maaltijd avondmaal kunnen vieren met elkaar, dan de ochtend daarop in de kerk. Maar daarover een andere keer.

De beste motivatie voor mij om m’n huis schoon te maken is zelf gasten uitnodigen. Als een speer hebben Kim en ik gisteren boodschappen gedaan en toen de voortuin netjes gemaakt, gezogen, de WC’s gedaan en ik heb zelfs de vloer gedweild beneden. Want, we hadden de buren van ons rijtje (nr. 78 tm 66) op een Nieuwjaarsborrel gevraagd. Ook dat was heel geslaagd. Bijna iedereen was er. Dus we zien terug op een welbesteedde zaterdag en als vrucht ervan hebben we ook nog een schone begane grond en keuken.

Nu de rest van ’t huis nog. Wie zal ik volgende week eens uitnodigen🙂

Oh, Jes komt, dan wordt de 2e verdieping weer ’s onder handen genomen!

Een gedachte over “vrij, brunch en burenborrel

Geef een reactie

