ziek

Ik heb werkelijk de meest lamlendige week achter de rug sinds lange tijd. Ik heb een virus. Hoofdpijn, vaag misselijk, moe en nog eens moe. En NERGENS zin in. Niet in lezen, niet in eten, niet in tv kijken, gewoon niets. Ik heb dus veel geslapen, maar ook daar wordt een mens niet echt opgewekt van. En juist als ik me zo ellendig voel krijg ik ook nog allerlei gewetensaanvallen. Nu ik thuis ben zou ik eigenlijk die moeten bellen, schrijven, mailen enz. Oohh, dan voel ik me nog naarder want ik heb helemaal geen puf om ook maar iets te zeggen! Afkappen dus die ‘ik zou eigenlijk’ gedachten.

Ik heb ondertussen heel wat gezapt en toch ook maar gelezen. Wat moet ik anders doen? Voor me uit staren…

Ik heb nu twee keer babyboom gezien, een verbijsterend programma. Om welke reden gaan mensen op TV de meest intieme details van hun leven delen? Wat doen mensen elkaar en zichzelf aan? Ik kan echt geen argument bedenken ook waarom dit programma gesponsord wordt door het ministerie van Volksgezondheid.

Ik heb ondertussen ook heel wat bouwvallige huizen en campings in Frankrijk of Italie voorbij zien komen, met hun aan de rand van de afgrond wankelende eigenaren. Steevast lopen ze tegen de grootst mogelijke ellende aan. Je snapt niet dat mensen nog aan zo’n avontuur durven beginnen!

Welnu, vandaag heb ik weer wat meer energie en ben inderdaad toegekomen aan dingen die ik normaal niet gedaan zou hebben. Maar wat ben ik nu weer MOE! Ga maar even zappen. Kijken of ik nog met leedvermaak kan kijken naar hoe een ander zich in het zweet werkt in een B&B op een idyllisch plekje maar met kapotte riool..

Geef een reactie

