herftskleuren in de zomer

Vandaag ben ik weer bevestigd in mijn overtuiging dat God de grootste Kunstenaar ter wereld is en al het andere slechts een afgeleide. De herfstkleuren hier zijn 1 grote jubelzang van goud,  fel oranje en dieprood. De bossen afgezet tegen een felblauwe lucht, langs de kust van de Atlantische Oceaan die zich glinsterend uitstrekt onder een stralende zon. Kan het nog mooier? Voor mij niet. Vooral niet als het oktober is en het eigenlijk miezerig koud weer hoort te zijn. De temperatuur bereikte vandaag een record van 27 graden!!

We maakten een tocht naar Rockport, ten noordwesten van Boston, aan de kust. Slingerende weg, door bossen en villawijken met af en toe uitzicht op de zee. Kim’s moeder was mee en genoot. In haar roze out-fit (roze fleecevest en roze baret) zat ze als een koningin voor in de auto, helemaal blij een dagje uit te zijn met haar zoon die wel ver weg woont, maar die ze waarschijnlijk vaker en langer ziet dan haar andere zoons. Als wij er zijn komt iedereen weer bij elkaar. Zaterdag was Brook er, Kim’s jongste broer en Yani, Brooks tweelingzus. Die twee haden elkaar sinds februari niet meer gezien.

Vanavond zijn we, opnieuw met Kim’s moeder, naar de film geweest. Heftige film die zich in Boston afspeelt. ‘ Gone, baby Gone’ , over de dilemma’s waar politieagenten voor komen te staan wanneer kinderen slachtoffer zijn van ‘slechte’ ouders. Kun je voor eigen rechter spelen? Hele spannende plot, maar niet zo geweldig geacteerd door de hoofdpersoon, Casey Affleck, het jongere broertje van. Ik kon (zonder ondertiteling) hem slecht verstaan. Later hoorde ik van Kim dat hij dezelfde moeite had. Ook het taalgebruik is ongelooflijk grof. Ben benieuwd hoe dat vertaald wordt in het Nederlands. Vijf keer ‘fuck’ in een zin van 3 woorden en dat de hele film door + de nodige aantal vloeken is nogal extreem….Maar goed. De morele dilemma’s waar mensen die in de wereld van misdaad en hulpverlening werken tegen aanlopen vond ik toch wel goed en overtuigend neergezet.

Morgen gaan we ons verdiepen in de digitale camera en een laptop. Zien of we een goeie deal kunnen vinden. Met de euro nu op bijna $1.45 moet dat toch wel lukken, lijkt me.

M’n schoonvader heeft bijna een fulltime baan aan al z’n bestuursfuncties. Hij zit in 4 besturen en geeft ook nog een krantje uit. Hij wordt in december 80, maar is van ’s ochtends vroeg af aan de hele dag in de weer. Het is wel gezond maar ik vraag me af of het niet wat te veel is. Hij heeft de hele week geen tijd om mee te gaan op uitjes, behalve donderdagavond, dan hebben we kaartjes voor een concert. In het hele huis liggen overal stapels en stapels mappen met documenten. De hele eettafel ligt vol, dus we kunnen er niet aan eten. Nou ja, zolang de hersenen het allemaal aan kunnen en hij gezond is, is het misschien wel beter zo. Het geeft ook veel voldoening.

6 gedachtes over “herftskleuren in de zomer

  1. Frouckje

    Ha margreet,

    Wel heel toevallig, maar ik wilde je even een bericht sturen omdat je me laatst had gevraagd welke camera ik heb. Ik dacht bij mijzelf: laat ik het nu eindelijk eens beantwoorden, want ze zijn nu in de USA dus is het goedkoper! En zie hier, lees ik dat jullie dat precies van plan zijn! Ik hoop dat ik nog op tijd ben.

    Wij hebben in 2004 een Canon Powershot 400 gekocht. Dat is een heel fijn, compacte camera waar je mooie foto’s mee kunt maken en die heel handzaam is. Inmiddels zijn er natuurlijk weer nieuwere modellen op de markt (o.a. de Ixus van Canon), maar Canon heeft wel fijne toestellen vind ik. Het is goed te bedienen, heel handzaam, lekker licht en goede kwaliteit. Bovendien geeft het zowel mogelijkheden om alles automatisch te doen, maar ook kun je handmatig heel veel instellen als je daar behoefte aan hebt. Filmpjes maken is bij tijden ook zeer amusant!

    Ik denk dat de belangrijkste vraag is: wat wil je ermee? Wil je supermooie, gedetailleerde foto’s maken, dan moet je voor de dure spiegelreflexen gaan. Maar ben je meer – zoals ik – het type dat graag het bijzondere in het alledaagse vastlegt en het liefst overal een camera naar toe sleept, dan zou ik meer voor kleinere camera gaan. Dan kun je snel goede foto’s maken en dat werkt met (klein)kinderen toch het beste! Anders ben je eerst een uur bezig voordat je de camera juist hebt ingesteld! En zoals je zelf hebt gezien kan ik er in de tuin ook aardig mee uit de voeten!

  2. Laten we nu net gisteren een Canon Powershot SD850 gekocht hebben!!! Echt een geweldig cameraatje. Heel schattig compact, maar met heel veel mogelijkheden. Ben benieuwd of we nog bespaard hebben op de prijs, $299,99 = 210 euri….

  3. Lukas

    Mooi ding! Heb even naar prijzen gekeken. Het goede nieuws: De beste prijs in NL is EUR 259,-. Het minder goede nieuws: Beste prijs in USA is $265,- = EUR190,-, maar ach…

Geef een reactie

