Boston, Red Sox en een redelijk goeie Kerk

25 graden was het toen we hier vrijdag aankwamen op Logan Airport! Vies warm. Bewolkt en miezerig en 25 graden, dat is gewoon heel erg ongezond weer. Ik, gekleed op fris weer, kreeg bijna een aanval van benauwdheid. Gelukkig had ik wijselijk thuis al m’n lange kousen verwisseld voor kniekousen. Maar ik had wel m’n leren jas, en daaronder nog 2 lagen. Wie rekent er nu op 25 graden in oktober? Peentjes gezweet. Vooral na het sjouwen van de koffer van vliegveld naar bus naar metro en toen in de niet gekoelde metro naar het huis van Kim z’n ouders.

De volgende dag was het in elk geval helder en minder benauwd, maar ik moest linea recta naar de winkel om luchtige t-shirts aan te schaffen. Niet alleen is het buiten warm, ieder jaar weer vergeet ik dat m’n schoonouders in hun flat tropische temperaturen handhaven. Kurkdroog en HEET. Nergens een open raam. Help. Ik had dus niet de goede kleding bij me. Gelukkig vond ik al snel een H&M alwaar ik voor 30 euri nog wat overgebleven zomer t-shirts kocht.

Kim is in de wolken met de Red Sox. Amerikaans baseballteam uit Boston. Ze hebben zich bijna gekwalificeerd voor een belangrijk toernooi. In Nederland sliep hij al slecht van de zenuwen maar nu kan hij live op TV meekijken. En ze hebben gister weer gewonnen. Er heerst hier het soort sfeer zoals bij ons tijdens voetbalkampioenschappen wanneer Nederland het goed doet. Zelfs in de preek wordt er aan gerefereerd.

Vandaag een (letterlijk) gemengde zondag. Vanmorgen naar de kerk in Parkstreet Church, daarna gelijk door voor lunch met Kim z’n ouders en naar het Boston Ballet in het theater. Mooi! Serenade van Tschaikofsky en een Deens sprookje.

Even thuis en toen naar de tweede dienst in Park Street. De ‘contemporary’, met eigentijdse muziek. Muzikaal niet zo’n succes omdat je geacht word mee te zingen met liederen waar ik de muziek helemaal niet van ken. Een euvel dat me in Nederland ook wel overkomt. Je krijgt via de beamer de tekst voorgeschoteld en dan is het zingen geblazen, of je de melodie nu kent of niet. De preek was degelijk en vol prikkelende gedachten. Een van de dingen die ons aansprak was het voorstel van de dominee om een groot spandoek op de kerk te hangen met de boodschap: wij zijn een redelijk goeie kerk. A pretty good church. Om alle hoge en valse verwachtingen direct maar aan te pakken. We zijn niet geweldig, niet fantastisch, maar gewoon ‘pretty good’. We proberen hier Jezus te volgen.

5 gedachtes over “Boston, Red Sox en een redelijk goeie Kerk

  1. Jolien

    Margreet,
    het is hier heerlijk koud…dat heb ik vanmorgen wel gemerkt. Wat was het weer vroeg en koud na een vakantie! Geniet er maar van, die warmte en alles om je heen!!! Echt doen.
    Veel liefs Jolien

Geef een reactie

