Nou mensen, bedankt voor alle lieve en meelevende reacties! Ik ben er weer bovenop, hoor. Vandaag een  hele leuke dag gehad! Excursie voor nieuwkomers in de Tweede Kamer. Van te voren dacht ik, moet ik daar een hele dag aan meedoen, maar achteraf bepaald geen spijt. Wel blaren! Ik heb echt alle (nou, alle???) hoeken en gaten van het Tweede kamer complex gezien. Door een tunnel onder het Plein van het gebouw aan de overkant teruggelopen naar het hoofdgebouw, op zolder in de Centrale Meldkamer van de beveiliging geweest en gezien dat Big Brother me echt goed in de gaten houdt. Op bezoek bij de CDA fractie. Een heerlijke lunch en zelfs nog een glaasje ter afsluiting. Ook nog wat mensen ontmoet van  andere afdelingen. Ambtenaren zal ik maar zeggen, en 2 mensen die in het restaurant zijn komen werken en een beveiliger. Echt leuk. Veel gehoord over de geschiedenis van de Kamer en de gebouwen.

Oh! Een heel leuk onderdeel was Kunst in de Kamer. Er is een depot en daar mag iedere werknemer een kunstwerk uit lenen. Voor onbepaalde tijd of regelmatig ruilen. Dat ga ik dus zeker doen. Er zijn een aantal schilderijen uitgezonderd, die mogen alleen door hoogwaardigheidsbekleders geleend worden. Daar hoor ik dus niet bij. Maar de schilderijen die ons als voorbeed getoond werden waren in het geheel niet tof, dus die mogen ze gerust hebben🙂

4 gedachtes over “

  1. Janke

    Just had to tell you Margreet:
    Last monday John visited Ron and Sally in LA( John is there for business)and the door was opened by Ronnie’s TWENTY YEAR old daughter.Aren’t we getting old?
    She is studying at the local college and living with opa and oma…

Geef een reactie

