Zet B O, zet wat?

Afkortingen, we kunnen niet zonder…maar wat een ellende als je met nieuw werk begint in een onbekend Afkortingenland. Ze vliegen je om de oren en iedereen lijkt te weten waarover het gaat, behalve jij. En de afkorting vormt vaak het belangrijkste onderdeel van de zin. De Razeb gaat niet door, hij heeft BPO, morgen is er een VAO. Nou zo kan ik nog wel even doorgaan. Een VAO is het verlengde van een AO, om het wat te verduidelijken, haha

Tijdens een vergadering zat ik naast een beleidsmedewerker en wilde na een kwartier discussie over mysterieuze ZBO’s toch wel eens weten waar we het nu over hadden. "Wat is eigenlijk een Zet Bee Oo", vroeg ik zachtjes. Mijn buurvrouw keek me verward aan en licht verbaasd. Ja sorry, hoor, dacht ik defensief, ik ben nog niet ingevoerd in jullie geheimtaal!

"Wat zei je nou?", vroeg m’n collega, met een groot vraagteken in haar ogen. "Wat betekent Zet Bee Oo eigenlijk", herhaalde ik aarzelend, want het was toch blijkbaar wel erg onwetend van me. "O0h, dat is een Zelfstandig Bestuurs Orgaan…Ik dacht dat je vroeg wat is eigenlijk een Zetpil…!!!!"🙂

Tja. Dat krijg je van al dat jargon.

Geef een reactie

