kicken en getetter

Toch wel. ’t Is druk, hectisch, er gaat nog van alles mis, maar ik vind het echt kicken, m’n nieuwe baan. Ik moet er nog helemaal inkomen maar nu al denk ik steeds: wat een geluksvogel ben ik om hier te mogen werken! Ik lig ’s nachts nog wel te stuiteren in m’n bed door alle opgedane informatie..Ik wil het allemaal plaatsen en integreren in m’n hersenpan.  Dat gaat natuurlijk niet, dus dan dwing ik mezelf aan Niek te denken of andere ontspannende gedachten..Afgelopen nacht droomde ik voor het eerst weer over dingen die niet met m’n werk te maken hadden. ’t Gaat de goeie kant op!

Vanmiddag tijdens het werk meegeluisterd met het debat in de Kamer over radicalisering van de Islam. Van te voren had ik al wel gehoord dat iedereen het zat is om alleen maar Geert Wilders de toon te laten zetten. Maar het is moeilijk een eigen lijn te trekken als er zo’n man voor je staat te raaskallen. Hij wil de Koran verbieden als opruiende literatuur, noemt minister Vogelaar ‘knettergek’, raast en tiert tegen alle moslim, radicaal of niet. Ongelooflijk zoals die man zich volledig isoleert van z’n omgeving en collega’s. Ik snap echt niet wat hij beoogt? Het lijkt wel of hij met opzet agressie wil uitlokken van moslims om z’n eigen gelijk te bewijzen. Ik vind het een gevaarlijke opstelling. Het doet me denken aan treiterende kinderen die gelijk gaan huilen als ze dan eindelijk een oplawaai krijgen van een getergd slachtoffer.

Is Geert Wilders uit op macht? Gelooft hij werkelijk in wat hij allemaal roept? Is er iets mis met die man? Het ergste is dat hij een normaal opbouwend debat belet door z’n demagogisch getetter.

4 gedachtes over “kicken en getetter

  1. Anoniem

    wat grappig zeg al die links bij elkaar, klinkt echt gezellig allemaal. doet me denken aan L’abri met dat lekker samen eten en kletsen enzo. liefs sassie.

Geef een reactie

