tweedekamer.nl

Afb046 Nou, de echte kop is er af. Vandaag eerste inwerkdag in m’n nieuwe functie als secretaresse van 2 CU kamerleden. Ik heb een boeddhabult op m’n hoofd van alle nieuwe informatie. Oh, oh, wat is dat toch vermoeiend. Maar ik heb ’t idee dat het wel goed gaat komen. I.t.t afgelopen nacht toen ik alleen maar de meest vreselijke dromen had over alles wat ik niet zou kunnen. Wat kan een mens toch aan zichzelf twijfelen.

Heb mezelf vandaag wel gedwongen vaker vragen te stellen en soms ook gewoon ‘hoebedoelje?’ te zeggen. Mijn natuurlijke neiging is om overal gauw ja op te zeggen en om dan vervolgens in m’n upje dingen uit te gaan zitten vogelen. Ik merk dat dat toch voortkomt uit een dwaze verwachting dat ik alles gelijk moet weten en snappen. Ik heb een soort blokkade als er dingen aan me uitgelegd worden en ga liever zelf even puzzelen. Maar ik merk meer en meer dat ik dichtklap vanwege die onrealistische verwachtingen van mezelf. Het motto voor deze week is dus: Durf Dom Te Zijn en Vraag, Vraag, Vraag!

Volgende week mag ik mee als we met z’n allen 2,5 dag op heisessie gaan. Lijkt me een hele interessante ervaring. Ondertussen werk ik ook nog een paar dagen bij de gemeenteraadfractie, dus het is wel doorbijten.

9 gedachtes over “tweedekamer.nl

  1. Toch zijn er ook nog stellen die de bijbelse principes in ere houden. Ik weet ook van iemand die de verkering uitmaakte omdat de partner volgens bijbelse normen wilde leven. Zij ook, maar niet op dit gebied. Hoe ‘star’ zou de partner in een evt. later huwelijk wel niet zijn.

  2. jetty boerma-buurman

    Succes, Margreet met je nieuwe werk. En het gaat echt lukken. realiseer je dat ook de kamerleden voor wie jij werkt , nieuw zijn.
    En wat ik altijd tegen mijn leerlingen zei : vragen is niet dom !!

Geef een reactie

