een muzikale zaterdag

We hebben zaterdag volop meegenoten van het Festival Classique Den Haag. De organisatie lag in handen o.m. van de AVRO die zich ten doel stelt klassieke muziek zo laagdrempelig mogelijk te maken en tijdens dit festival in de hele binnenstad van Den Haag podia had opgericht waar gratis muziek viel te beluisteren. Gaaf idee. Uiteraard had de gemeente Den Haag een handje geholpen door een subsidie. Imagoverbetering heet dat.

We hebben een betaald concert bijgewoond in de Kloosterkerk van een orkest dat de Orkest1musica_amphion Brandenburgse Concerten ten gehore bracht. Heel erg mooi!! En ’s middags hebben we lekker rondgestruind en hier en daar (als er geen tropische regenbuien vielen..) meegeluisterd.

We zouden een weekendje weg maar besloten ipv het geld aan een huisje cq B&B te besteden wat culturele dingen te doen die geld kosten. Zoals het Concertgebouworkest, een item hoog op Kim z’n lijstje. Vrijdag gedaan +lekker buiten gegeten in de buurt van het Leidse plein. En zaterdag concert en film +nog veel lekkerder uit eten bij Wox, een exclusief restaurant in de buurt van het Binnenhof. Keuken op het Oosten georienteerd maar heel origineel. Met stokjes en samen van een schaal eten. Gegrillde groentes als zeekraal, Chinese broccoli, rauwe tonijn, gegrillde tarbot en kalfsvlees, nou ja gewoon een aanrader voor wie wel van wie iets aparts houdt! Hele supersnelle en vriendelijke bediening. Enig nadeel: je zit erg dicht op elkaar en er wordt gerookt, bah!!!! ventilatie is echter zeer goed, eigenlijk rook ik het nauwelijks.

Golden_door

En als klapstuk een goeie film, Nuovo Mundo. The Golden Door. Italiaans drama over een groep Sicilianen die aan het begin van de 20e eeuw (?) naar Amerika emigreren. Voor vele arme boeren en dorpelingen in Europa was het een droom om naar het land van melk en honing te gaan waar de dollars in bomen groeien. De film is als een droom. Er gebeuren mysterieuze dingen die geen uitleg krijgen, er gebeuren dingen die helemaal niet kunnen maar toch heel normaal lijken. Toch is er een duidelijke verhaalllijn en leef je mee met de intense armoede en misere van de Italiaanse familie die uiteindelijk in de VS aankomt. Zien!!

Moe maar voldaan hebben we thuis vastgesteld dat uitgaan in eigen stad heus z’n voordelen heeft: slapen in eigen comfortabele bed, zonder enige kosten!

Verder ben ik gebeld door m’n nieuwe baan! Ik moet voor ik iets publiek maak eerst netjes m’n baas inlichten. Wordt vervolgd🙂

7 gedachtes over “een muzikale zaterdag

  1. Maikel

    Hey ik heb naar de 2babes gekeken en ben fan van babe rachel,wat een mooie exotische vrouw,heeft veel te bieden en is zo talent vol!Ja die vind ik toch wel de spraak makende van de 2.Maar overigens zij ze beiden top meiden.
    Een echte fan van de babes

  2. Shanite

    Hoi ik kwam deze side tegen en wilde even vertellen dat iknaar de 2babes gekeken heb en vind het een heel leuk spontaan programma.Inhet leven is niets stom ,mensen houden er van om altijd over anderen te praten en in de praktijk is bewezen dat men dat graag doet met negatieve woorden!Ik vind ze beiden top meidenen ze doen het geweldig….het is snachts dus je moet het dan ook echt over iets gaan?Maar ja Rachelis zeker een talent vol persoon en ik weet welzeker dat wijveel van haar zullen horen…veels positief..jammer dat mensen het andere mensen nooit gunnen!!!Gena is een heel leuke meid en samen zijn ze toppers!!hoop veel meer van ze te zien..op andere gebieden…want je moet ergens beginnen.

  3. janet

    ik kijk heel graag naar 2 babes, en beiden zijn zo leuk. ik heb een stukje gelezen, dat babe gena het programma schrijft, en babe rachel eigenlijk het hoofdpresentatrise is. ik zag ze laast by jensen, en babe gena heeft toen echt de show gestolen met haar humor. rachel is wat serieus, en gina wat vrolijker en weet wat grapjes zijn. ik kijk er echt naar uit om ze beiden snel weer te zien, en gena en rachel zingen ook, en giena acteert ook, dus dat komt allemaal wel goed. dus iedereen blijf kijken en blijf ze volgen. janet

  4. jan visser

    mevr daar boven heeft gelijk. mensen willen heel graag vaak slechte dingen over mensen schrijven. maar waarom. 2babes zijn erg leuke meiden, en ik heb ook met ze samengewerkt, en ze zijn heel erg aardig en hebben veel talent. gena is mijn schatje, want zij heeft iets by haar wat niemand heeft. ze kan iedereen altijd laten lachen, en staat heel sterk in haar schoenen, maar is ook nog eens model. ze is ook heel erg mooi, prachtige vrouw om te zien. even voor de duidelijk, gena en rachel presenteren het, maar gena draagd het programma, en rachel lult maar wat mee, erg grappig, en ze moeten wel wat, want wie kan nou serieus over sex gaan praten? dus ik vind dat ze het topie doen..erg lief en absoluut niet ordinaire. ze moeten door naar een middag show, zal veel kijkcijfers trekken. mijn mening. love you girls

Geef een reactie

