sollicitatie en weer oma!

Al maanden geleden heb ik een open sollicitatie weggestuurd naar de (sinds de verkiezingen) flink uitgedijde (van 3 naar 6 kamerleden)ChristenUnie Tweede Kamer fractie. Met hulp van deskundige vrienden had ik een parel van een CV +sollicitatiebrief opgesteld. De boodschap kwam er in het kort op neer dat ze zichzelf daar ernstig tekort zouden doen wanneer ze mij niet snel zouden aanstellen als fractiemedewerker! Tja, tegenwoordig moet een mens zich vol verve verkopen. Je vooral niet te bescheiden opstellen.

Het duurde lang voor ik wat hoorde en aangevuurd door Ravinia ben ik gaan bellen. Uiteindelijk kwam het ervan dat ik werd uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.

“Dat heb ik alvast binnen”, dacht ik toen. Na weer een aantal weken kreeg ik eindelijk het telefoontje of ik op sollicitatie wilde komen. Dat was vorige week. Spannend was het. Drie mensen aanwezig, en ik maar scenario’s beantwoorden. Wat zou ik in dit geval, wat vond ik daarvan, hoe zou ik dit, enzovoort. Ik zweette peentjes na het gesprek. Maar ik was er wel lekker in gekomen.

De volgende dag kwam nog een andere kandidaat. Vermoedelijk hoor ik deze week hoe of wat. De beschrijving van de functie heeft me wel aan het denken gezet. Men zoekt een secretaresse voor twee kamerleden. Belangrijk onderdeel van de functie is  “agendabeheer”, wat er in feite op neer komt dat je veel aan de telefoon afspraken moet maken en ze even snel weer moet afzeggen en verzetten ivm spoeddebatten en dat soort zaken. Nog ’s even bedenken of me dat trekt…Het is fifty/fifty dus enige kans maak ik wel🙂

Iedereen van de familie is weer veilig terug uit alle buiten- en binnenlanden.

Kleinzoon Niek (2) is zeer ondernemend en is vaak op pad. Niet gehinderd door enige angst gaat hij, als je niet oplet volgens zijn mamma, op lange wandelingen. “Waar is hij nu weer?”, vroeg ze zich vaak af op 1 dag. Lekker wegduiken in een boek (haar en mijn grootste hobby) is er niet bij met een tweejarige Niek.

En einde van dit jaar, als God alles goed maakt, krijgt hij een broertje of zusje. De laatste echo was heel helder en duidelijk. Er zweeft daar een kindje in het schemer van dochters schoot. Prachtig om te zien. We zijn allemaal weer een beetje zwanger van dit volgende telgje in de familie.

,

pregnancy

5 gedachtes over “sollicitatie en weer oma!

Geef een reactie

