je kind vergeten?

Schokkend nieuws in de krant vorige week: een baby van 11 maanden in de auto achtergelaten door z’n moeder die dacht dat ze hem had afgeleverd bij het kinderdagverblijf.

Ik kreeg kippevel toen ik het las. Wat moet er door die moeder heen zijn gegaan toen ze haar dode kind vond? En wat maakt ze nu door? Hoe kun je ooit met jezelf verder leven na zo’n gebeurtenis?

En hoe kan je ooit zo verstrooid zijn dat je je kind vergeet??

Ik heb het een keer meegemaakt, maar met minder dramatische gevolgen. Ik was een jonge moeder, Jesseka was nog geen maand oud. Ik liep trots achter de kinderwagen naar het winkelcentrum. Ik moest geld opnemen bij het postkantoor. Er stond een lange rij, dus ik parkeerde Jes ergens in een hoek en sloot me aan bij de wachtenden. Eindelijk was ik aan de beurt, deed m’n ding en liep vervolgens naar buiten. Op weg naar de volgende winkel. Na een paar minuten stond opeens m’n hart stil! Ik was Jes vergeten! Geschokt rende ik terug naar het postkantoor. Het ging nog wel door me heen wat ik moest zeggen als ik daar binnen kwam rennen en de kinderwagen meenam: "sorry, was haar even vergeten.." Ik voelde me zo’n ontaarde moeder.

Jes was 3 weken en het duurde 2 minuten. Ik voelde me diep schuldig en een slechte moeder.

Deze moeder had een zoontje van 11 maanden en het duurde uren. Met de dood tot gevolg. Wat een tragedie.

7 gedachtes over “je kind vergeten?

  1. janke

    Bedankt Margreet ,
    Krijg helemaal zin om me ook weer eens in de
    literatuur te storten.
    Klees alleen nog maar kranten en tijdschriften. en nuttige boeken.
    Gedicht naast je bed,wat een goed idee.

  2. margreet

    Het derde boek wat ik las heet Black Swan Green, hierin speelt een jongetje van 13 de ‘hoofdrol’. Echt heel goed geschreven en aangrijpend. Een puberende, jongen die stottert en gedichten schrijft, maar dit ten koste van alles moet verbergen voor z’n pestende klasgenoten…Voor de engelslezenden

  3. Hoi Hoi

    Ja het is verschrikkelijk lijkt me niet dat er opzet in het spel was maar hoe kan je zo iets als moeder vergeten

    zelfde met dat kindje in het buitenland ouders zijn lekker weg en laten 2 kids alleen in het hotel achter en blijkt als ze terug komen dat ze 1 kind missen.

    als ouders laat je je kinderen nooit alleen
    en helemaal niet in het buitenland

    en dan raak ik mijn kids kwijt omdat ik door dat mijn woning gerenoveerd moest worden tijdelijk geen goeie woonsituatie had voor mijn kids

    Groetjes Vivian

Geef een reactie

