lente?

Maandagochtend op het strand achter glas koffie gedronken. Weemoedige bui, wat tranen, maar ach, wat zijn een paar tranen naast die oneindige zee? Ik word er altijd rustig en kan beter ademhalen als ik zand voel aan m’n voeten en zout ruik in de lucht..

Met Kim de zaken weer wat geordend en met een aanmerkelijk betere stemming kwam ik thuis. Uren geslapen en ’s avonds mezelf verwend met een bad. Daar heb ik niet vaak behoefte aan, maar eens in de zoveel tijd is het lekker. Ik heb kaarsjes aangedaan en een boek meegenomen. Maar toen ik eenmaal onder de schuimbubbels lag bleek m’n bril met boek op een onbereikbare plek te liggen…Nou ja, dan maar mediteren.
Na die gedachtenoefening besloot ik dat het nu lente genoeg was om weer aan het benen scheren te beginnen. Ik heb daar een vreselijke hekel aan, maar meer nog haat ik harige benen onder een zomerrok, dus als het weer opwarmt voel ik de drang toenemen om mijn benen van hun wintervacht te ontdoen.

Helaas is het sinds die avond alleen nog maar stervenskoud buiten. Ik heb vandaag op de fiets kleine Ruth Changoer en haar ouders weer even opgezocht en heb er heen en weer anderhalf uur over gedaan! Terug met ijzige tegenwind. Ik verbeeld me dat m’n benen extra koud werden, ondanks kousen en een lange broek.

Ruth is nog slaperig en heel rustig.

Oma_en_de_kleinkinderen_2 Mijn zus stuurde een mooie foto van m’n moeder en de kleinkinderen, genomen in 1980. (oeps…ik bedoel, mijn moeder werd 80!!!, 1997 dus!!)
Ze ziet er daar nog zo piekfijn en mooi uit! Toch was dat de laatste keer dat ze zelfstandig wonend haar verjaardag vierde, volgens mij.

6 gedachtes over “lente?

  1. Anoniem

    idd luuk!niks voor dat hestje, maar tstaat je goed hoor. En ik doe zo te zien mn allerbest om als model gespot te worden, wat een american smile hey. grappig

Geef een reactie

