USKO

USKO is geen science-fiction film, noch een enge ziekte, maar het Utrechts Studenten Koor en Orkest. Onze kinderen hebben er nooit in gezongen of gespeeld maar Kees Gootjes, zoon van onze vrienden in Canada, zingt erin mee vanaf het moment dat hij op Schiphol landde, geloof ik. Kees studeert twee jaar in Nederland en woont bij Lukas in huis. Als tenor hoefde hij niet op de wachtlijst, denk ik en dit jaar trad hij dus al op in Vredenburg.  Net 3 maanden in Holland en al op de buhne, not bad!  Het concert was gisteren en de halve zaal zat vol met Kees-fans…Want iedereen kent Kees en Kees kent iedereen, volgens mij. Een waar talent. Lang, blond, nederlands met een ‘cute’ canadees accent…wie zou niet voor Kees vallen?

Het concert was erg mooi. Vooral het Requiem van Mozart was indrukwekkend. Mooie solo’s, vooral de sopraan had een prachtige stem.

Om 11 uur moest ik nog terug naar huis met trein en tram..Dat was minder. Vreemde vogels onderweg, hoor, op dat tijdstip!

In 1 week Paradiso en USKO. Nu maar weer even sparen. Vredenburg is overigens heel wat comfortabeler dan Paradiso!!

5 gedachtes over “USKO

  1. janke

    Fijn datje weer lekker veel schrijft.
    Ik vind de taalontwikkeling ook het allerleukste.
    Weetje nog van die grote rol electiciteits kabel in Kampen .dat Kim aan Jesseca had verteld dat het iets was met “electricity”
    en dat Jesseca jou terugvertelde dat het
    was voor de “christmastree”?
    ik vond dat toen altijd o interessant dat e twee talen praatte. ( sorry,kheb problemen met mijn keyboard oals je iet…)

  2. In de GKV van Houten doen ze wel vaker culturele dingen, zoals exposities van werk van leden. Ook veel met muziek!

    Mart en ik vinden Boer zoekt vrouw juist wel leuk. Misschien ook vanwege mijn ‘plattelandsachtegrond’. Wij vinden het heel boeiend om dat aspect te zien, hoe veel werk een boerenbedrijf met zich meebrengt en dat het dan geen peuleschil is om een geschikte partner te vinden. Ik vind het ook veel ingetogener dan veel van die commerciele series. Je ziet echt niet alles en ik vind de deelnemers ook veel puurder en oprechter.

  3. Boer zoekt vrouw…sorry, misschien was ik wat ongenuanceerd. Ik ken de serie niet goed genoeg om dat boerenaspect te zien. Ik vond gisteravond zo’n stuitende scene toen van de 2 vrouwen er een weg moest en dit alles onder veel tranen van alle drie..Dat kwam zo bizar over.

  4. Thea

    Je zou contact op kunnen nemen met Hans van Seventer voor een paar goede ideeen. Wij hebben destijds in Dordrecht tot 2 x toe ‘kunstdagen’ georganiseerd. Erg leuk. Daar heb ik mijn schilderij van Jan van Loon bemachtigd. Ik wil ook Leny Horsman en Jannie wel eens vragen, die zaten toen in de organisatie.

Geef een reactie

