báh, ik wist het

gelezen op voeding.web-log.nl

Wat zit er in een kipnugget?

Hebt u zich weleens afgevraagd wat er in een kipnugget zit? Jamie Oliver wel en hij kwam tot een schokkende ontdekking. Kipnuggets worden gemaakt van vermalen kipresten en kippekarkassen. het vermalen karkas en de vleesresten worden vermengd met vetten, geur-, kleur- en smaakstoffen, en verpakt in een krokant broodkruimellaagje. Vervolgens wordt het zaakje in een vormpje geperst en ingevroren. Et voila, klaar is het lekkere kindermenu!

Bron: J/M

8 gedachtes over “báh, ik wist het

  1. Jolien

    Ha,
    zo te horen een goede reis gehad. Verder heel erg moe en ziekelijk. Hoop dat jullie allebei weer wat opgeknapt zijn en nu kunnen genieten van deze week!
    Liefs, Jolien

  2. Thea

    Wat heerlijk een eigen laptopje. Edward gaar er ook een aanschaffen voor zijn zakenreizen maar je snapt dat die geregeld door mij geconfisceerd zal worden.
    Heel veel plezier, beter worden en kisses voor Blanca en Chris.

  3. Janke

    o ja ,ik heb een Amerikaans boek over gezonde voeding en om de paar bladzijden
    is er dan een klein raadseltje onder de gezellige titel :know your ingredients.
    het is altijd een lange
    waslijst chemicalien en andere rotzooi en meestal totaal niet te raden.
    Achter in het boek kun je dan het antwoord vinden zoals :instant pudding of bouillon blokjes of zo….

  4. lieke (zusje van sari K., vriendin van janneke R., zuster)

    Hoi Margreet, ik kom wel eens op jouw weblog via Janneke en deze keer moet ik even reageren: ik heb die kipnugget-aflevering in het echt gezien! Zo te zien heb jij alleen het artikel gelezen. De aflevering was zo ranzig. Ik wist niet wat ik zag. En moet er nog heel vaak aan denken. Zomaar als ik iets anders aan het eten ben. Best heel erg dat mensen zo bedot worden met lekker eten.. Tip: Mocht je hem ooit nog per ongeluk op tv zien: zet de tv dan uit!!

    groeten, ook aan Kim!

Geef een reactie

