moeder voeren

Nou mensen….heb net een leuk lang stuk gewist per ongeluk…grrrrrrrrrrr, gloeiende, gloeiende….

Ben bij moeders geweest. Tijdens de lunchperiode. Voor mij geen makkelijk tijdstip met alle kauwende, spugende, smakkende, schreeuwende bewoners. Hulde aan de verzorging die met humor en respect alle mensen aan hun eten en drinken helpen.

Ik heb mijn moeder gevoerd. Ik ben een ontzettende trut want ik vind dat moeilijk…Toch viel het mee. Mijn grenzen leer ik blijkbaar toch te verleggen. Je doet het gewoon, geen gezeur en dan gaat het. Moeders krijgt dik vloeibaar voedsel. Ze vond het best lekker, zei zelfs een keer: ‘heerlijk’. Ze eet niet zoveel, maar dat geeft niet. Medicijnen gingen erin met een bekertje vla wat ze ook erg lekker vond. Wat dat betreft gaat het dus redelijk goed met haar.

Haar algehele conditie vond ik wel achteruit gegaan sinds de laatste keer. Ze slaapt eigenlijk de hele tijd, zelfs tijdens het voeren viel ze af en toe in een diepe slaap. Ik leer van de verzorgers daar om op niet al te bescheiden toon haar dan weer wakker te roepen… Met grote verschrikte ogen kijkt ze me dan aan. "we zijn aan jhet eten!’ zeg ik. ‘Oh ja’, en dan neemt ze weer een hapje brei.

Zo meteen 17.00 uur, ga ik naar m’n werk. Fractie-vergadering, kennismaking met Deetman, de burgemeester van Den Haag. Ben benieuwd hoe dat verloopt. We hebben maar 1 raadslid maar op dit moment wel een hele betrokken schaduwfractie met veel kennis. Een club jonge mensen die zich echt in willen zetten voor de stad. Leuk!

2 gedachtes over “moeder voeren

  1. Tja, toch is het gek als je je eigen moeder moet gaan voeren. Bij mij vader heb ik dat ook wel gedaan maar het blijft toch erg onnatuurlijk om als kind een van je ouders te moeten voeren, sterkte

Geef een reactie

