in de lucht

Eerste deel van een verslagje van onze reis naar Boston, Amerika.

Dit is een ongekende luxe: mijn eigen laptop! Heb nog niet uitgezocht hoe ik op internet kan komen in het vliegtuig. We vliegen nu sinds een minuut of tien en dit is m’n eerste test. Ik voel me de koning te rijk.

Een paar uur later. Helaas geen verbinding met internet kunnen maken, hoewel het signaal wel aanwezig was. Uitzoeken nog dus. Heb wat geslapen, film gekeken, ‘The devil wears prada’, of zoiets. Meryl Streep in een glitzy rol als hoofd van een modehuis voor wie iedereen vliegt en draaft. De nieuwe assistente is eigenlijk journaliste van beroep en vind alles maar overdreven. Ziet er ook niet echt fashionable uit. Natuurlijk wordt ze langzaam beinvloed, steeds glamoureuzer en dreigt haar alternatieve vrienden te verliezen. Eind goed al goed, ze kiest tegen de terreur van de mode en voor het authentieke leven, hoera.De mode wereld komt er niet echt goed vanaf. Macht, begeerte en biiiig ego’s…zal ook wel kloppen.

Voor me zitten mensen met een jongentje van Niek’s leeftijd dat bijna de hele reis al huilt.Vader en moeder worden steeds bleker. Hij is nu gelukkig even stil.

Wat moeten wij toch vermoeiende reizen gehad hebben vroeger met vier kids..toch ging het eigenlijk altijd wel goed.Kan me niet herinneren dat we wanhopig met een huilend kind rondliepen. Wel eens even, maar niet een hele reis. Stel je voor…die reizen duurden van deur tot deur toen nog minstens 20 uur. 8 uur naar Alaska, uitstappen om het vliegtuig schoon te maken en dan nog eens 10 uur. Eerst waren we dan al vanuit Pusan vertrokken naar Seoel met een binnenlandse vlucht van een uur. Eindeloos leek die reis. Ik besef de laatste jaren pas hoe medepassagiers hun hart vast gehouden moeten hebben als wij met onze stoet kinderen het vliegtuig binnenkwamen..! Vier kinderen, hoe zal dat gaan..

Kim en ik zijn allebei zwaar verkouden, keelpijn, hoofdpijn. Algehele malaise. Hopelijk knappen we snel op, want eigenlijk hebben we nu alleen maar behoeft aan een bed.

Keep the Faith avond gehad gisteravond. Rob van Houwelingen heeft een lezing gehouden over het onstaan van de Bijbel, vooral als achtergrond voor de da Vinci code theorie dat de kerk allerlei documenten heeft weggemoffeld omdat ze haar niet uitkwamen. Bijvoorbeeld ook het Judas evangelie. Er waren 35 -40 mensen dus een mooie opkomst! We haden dit keer weer live muziek, Ronald Geleynse met 2 anderen hebben een nieuwe groep gevormd ‘ Underdog’, bluesmuziek. Erg leuk volgens de experts, Lukas en Kim.

Het weer in Boston is nat, maar vrij zacht. Voor morgen, zaterdag wordt zon voorspeld. Ik geloof dat er morgen ballet op het programma staat. Ik duik nu ons bedje in!

Wordt vervolgd.

5 gedachtes over “in de lucht

  1. Jolien

    Ha,
    zo te horen een goede reis gehad. Verder heel erg moe en ziekelijk. Hoop dat jullie allebei weer wat opgeknapt zijn en nu kunnen genieten van deze week!
    Liefs, Jolien

  2. Thea

    Wat heerlijk een eigen laptopje. Edward gaar er ook een aanschaffen voor zijn zakenreizen maar je snapt dat die geregeld door mij geconfisceerd zal worden.
    Heel veel plezier, beter worden en kisses voor Blanca en Chris.

Geef een reactie

