deze week

Ik schrijf niet zoveel zegt Suus, m’n dochter. Hmmmm, ja, waar, ik schrijf minder de laatste tijd. ’t Gewone leven is weer begonnen en dan is tijd om te schrijven vinden een ware worsteling. Heb ik wat te melden? Ja, de jetlag is weg! Opeens voelde ik het opklaren in m’n hoofd. Ik zie beter, de lucht is helderder en ik heb weer zin in dingen. Pluspunt van de week! 

Verder een heftige week. Ik schiet soms tekort in mijn toewijding aan geliefden omdat ik zoveel tegelijk op m’n bordje heb. Die geliefden trekken dan terecht aan de bel.  Maar tekort schieten en eraan herinnerd worden is auuuw!! Ik probeer beter.

Keep the Faith weer opgepakt. Durfde een poosje zelfs niet op de site te kijken omdat ik bang was een geheel verouderde home-page te vinden, maar wie schetst mijn blijdschap: Simon Holwerda, onze penningmeester (kijk maar even op www.keepthefaith.nl onder: wie is wie?), heeft een aantal hele lezenswaardige artikeltjes erop geplaatst.  Recensie van ‘En God beschikte een worm’ door prof. van Woudenberg o.a.  Lering voor mij? De wereld draait ook door zonder mij en wordt er zelfs beter op🙂

Op m’n werk (raadsfractie ChristenUnie-SGP Den Haag) gonst alles van de Begroting 2007. Vandaag de Raad een tijdje bijgewoond en verbaas me er altijd over hoe kort de lijntjes eigenlijk zijn, terwijl je als burger dat absoluut niet zo ervaart.  Tussen middag- en avondgedeelte wordt 2x per jaar een buffet gehouden waar iedereen aanwezig in de raadzaal aan mag deelnemen. Iedereen mag daar dus zijn.  Want alle vergaderingen zijn publiek en toegankelijk voor elke inwoner van Den Haag.  En daar mengt zich het eenvoudige volk met raadsleden, journalisten, wethouders en andere hoge ambtenaren.  Niks ivoren toren. Maar ja, de burgers moeten dan wel komen…En de raadsleden wel zo praten dat iedereen het volgen kan. En dáár schort het nog aan, in veel gevallen.  Het grote thema vanavond was overigens wel goed: hoe kunnen we de samnleving weer echt een ‘samen’-leving maken. Met een goed Nederlands woord: civil society, de plek waar mensen respect voor en medeleven met elkaar betonen.  De speech van het GroenLinks raadslid leek wel de Bergrede af en toe!  Hopelijk kunnen we als ChristenUnie-SGP een wezenlijke bijdrage leveren aan de plannen en vormgeving!  Daar zijn we dus juist een christelijke partij voor.

Ik doe op het ogenblik Bijbelstudie met Babita.  Een uit India afkomstige vrouw, getrouwd met een Hindoestaanse Surinamer, overigens gewoon in Nederland geboren.  Eet gewoon een frikadel zonder religieuze problemen, zeg maar.  Babita is, net voor ze trouwde 8 jaar geleden, in India christen geworden. Haar schoonfsmilie in Nederland heeft het haar erg moeilijk gemaakt, maar sinds kort woont het gezin zelfstandig en komt elke zondag in de kerk. We lezen nu samen de Bijbel, zij in het Hindi, ik in het Nederlands en dan legt zij uit wat er in het hindi staat en ik in het nederlands. Heel boeiend, vanwege de taalnuances. Ik leer zelfs een beetje hindi zo.

Een gedachte over “deze week

Geef een reactie

