bruiloft 2

Img_0127 Img_0103 Img_0115 Pict0454 De bruiloft is voorbij, Kees z’n farewell-party is voorbij. Vandaag is het maandag. Dinie (och, arme) zit bij de tandarts voor een wortelkanaal behandeling. Ik zit gelukkig thuis op de bank met Alberts laptop. Niek (vader van Jentine en Kees) zit in z’n stoel en staart in z’n boek. Maar we blijven praten over de afgelopen dagen. Goodness gracious me, wat een intensieve  periode. Er moeten hier zeker 50 verschillende mensen op een of andere tijd in huis geweest zijn. Ik sta er versteld van hoe goed alles verlopen is en hoe Dinie (moeder van Jentine en de rest) alles doorstaan heeft en de regie behield. Ik zou allang van stress ingestort zijn denk ik. Maar er gebeurt hier ook veel meer voor een bruiloft dan bij ons, zeg. Ongelofelijk. Dinie heeft de hele week voor de bruiloft boterhammetjes met cream cheese en lekkers staan rollen, als snack na de huwelijkssluiting. Alles en iedereen loopt door het huis tot vlak voor de ceremonie. Het huis lieten we achter in complete chaos. Maar tussen de kerk en het diner (ook in de kerk) ga je naar huis om op te ruimen, terwijl de bruid en bruidegom foto’s maken. Daarna is er tijdens het diner gelegenheid voor speeches e.d. Ik heb het pas ’s avonds gedaan, als laatste, tijdens de outdoor-freezing-party.Pict0464 Het was een hele ervaring, deze Canadese wedding. Vooral de bruidsmeisjes en jongens voor de -gom vond ik interessant. Img_0101 Ze hebben een taak en komen ook een-voor-een langzaam de kerk in schrijden.  De meisjes dan, de mannen komen meer in marstempo, met de vader voorop. Die vraagt dan aan de vader van de bruid die inmiddels met de bruid aan zijn zijde is binnengekomen of hij z’n dochter wil afstaan (of zoiets). Nadat de vader luid: I do heeft gezegd begint de ceremonie. Heel officieel dus.

2 gedachtes over “bruiloft 2

Geef een reactie

